اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه:

کرمانشاه دارای رتبه 19 توسعه‌یافتگی صنعتی و معدنی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه رتبه 19 توسعه‌یافتگی صنعتی و معدنی را در کشور دارد.

کرمانشاه دارای رتبه 19 توسعه‌یافتگی صنعتی و معدنی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، معراج مهرابی‌موقر در مراسمی که به مناسبت تجلیل از صنعتگران و تولید‌کنندگان استان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع و معادن کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی ، جنگ اقتصادی ابرقدرت‌ها علیه ایران شکل گرفت و محدودیت‌های حاصل شده، باعث شد تا اقتصاد ایران از اقتصاد تک محصولی فاصله بگیرد.

مهرابی‌موقر تصریح کرد: در طی این دو دهه میزان صادرات از 4.5 میلیارد دلار به 57 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و این یک مبارزه اقتصادی بود که تولید‌کنندگان و صنعتگران از حریم نظام جمهوری اسلامی نیز در عرصه اقتصادی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها باعث کاهش موفقیت ایرانیان نشد، ادامه داد: در سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حرف دل صنعتگران و تولید‌کنندگان زده شد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: براساس فرمایشات رهبری‌، لازم است‌، صنعتگران و معدن‌کاران به لحاظ هم‌مرز بودن با عراق و ارسال کالا به این کشور‌، سعی بیشتری در راستای بالا بردن کیفیت محصولات و افزایش توان تولید گام برداشته تا بتوانند با دیگر کشورها رقابت کنند و مصرف کالای ایرانی را به عنوان محصولی با کیفیت مطلوب به بازار معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه خانه صنعت و معدن پل ارتباطی بین دولت و صنعتگران و تولیدکنندگان است، خاطرنشان کرد: توسعه صنعت استان و افزایش نقش سهم صنعت و معدن در تولید اشتغال، همکاری با دولت در تهیه و تدوین سیاست‌های توسعه صنعتی و صادراتی، حضور موثر و ارائه نظرات کارشناسی نمایندگان تشکل‌ها در جلسات دستگاه‌های اجرایی، جلب همکاری بانک‌ها در تامین نیاز انجمن‌های تخصصی واحدهای تحت پوشش، کمک به ارتقا و تضمین کیفیت در تولیدات استان و...برخی از فعالیت‌های خانه صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه است.

 رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از رتبه 19 توسعه‌یافتگی صنعتی و معدنی کرمانشاه در کشور خبر داد.

مهرابی‌موقر تعهد کمی و کیفی محصولات را در سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی‌، تعهد دستگاه‌های اجرایی در خرید تولیدات داخلی در حمایت از این بخش، تشکیل کمیته نظارت مبنی بر صحه‌گذاری و رصد شاخص‌های تولیدی و فعال کردن ستاد تسهیلات را از فعالیت‌هایی برشمرد که خانه صنعت و معدن استان در راستای تحقق شعار سال در پیش گرفته است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول