اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از نخستین واحد شهرک صنعتی شیشه ملایر

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر از بهره‌برداری نخستین واحد شهرک صنعتی شیشه ملایر خبر داد و گفت: این واحد شهرک صنعتی شیشه با عنوان فروسلیس غرب با ظرفیت تولید سالانه 12 هزار تن امسال در ملایر افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از نخستین واحد شهرک صنعتی شیشه ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی پارک علم و فناوری استان همدان با صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر دارای 278 واحد صنعتی فعال است، اظهار داشت: ملایر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های تولیدی، کشاورزی و صنایع دستی است که می‌طلبد با داشتن این ظرفیت‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه‌ها در شهرستان انجام گیرد.

وی به نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: وجود نیروی انسانی بالنده و توانمند در شهرستان در کنار دیگر ظرفیت‌ها باعث ویژه بودن آن شده است.

فرماندار ملایر از وجود هفت شهرک صنعتی در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: از این تعداد دو شهرک مربوط به بخش خصوصی است.

وی وجود راه‌آهن در این شهرستان و همجواری ملایر با استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی را از ویژگی‌های مثبت برای موفقیت بیشتر در صنعت ملایر برشمرد و گفت: با استفاده از ظرفیت راه‌آهن بیشترین استفاده را می‌توان از این موقعیت برای حمل و نقل صنعتی و کشاورزی به کار گرفت.

خیریانپور در ادامه از بهره‌برداری نخستین واحد شهرک صنعتی شیشه ملایر در سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل پتانسیل بالای ملایر در وجود ذخایر سیلیس، این واحد شهرک صنعتی شیشه با عنوان فروسیلیس غرب با ظرفیت تولید سالانه 12 هزار تن در مهر ماه سال جاری در ملایر افتتاح خواهد شد که گام مثبتی در صنعت ملایر است.

وی عنوان داشت: این شهرستان دارای بیشترین ذخایر معدنی استان در پنج محصول از جمله سیلیس است که این خود یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد و مثبت ملایر در بخش صنایع است.

فرماندار ملایر در ادامه از فعالیت بیش از 4 هزار کارگاه صنایع دستی در ملایر خبر داد و ابراز داشت: بیش از 9 هزار نفر در این تعداد کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند و این شهرستان در تولید مبل و منبت از شهرت بالایی در کشور برخوردار بوده و جایگاه ویژه در این صنعت دارد.

وی با بیان اینکه زمینه‌سازی برای صنعت مکمل مبل و منبت در ملایر باید انجام می‌گرفت، گفت: پیش از این صنعت مکمل مبل و منبت در تهران انجام می‌شد که با پیگیری لازم این صنعت را در کنار فرش برای ملایر در سند آمایش استان گنجانده شده است.

خیریانپور افزود: بعد از راه‌اندازی پارک فناوری در همدان این پارک نیز در ملایر راه‌اندازی شد و به دلیل واقع شدن در مکان نامناسب از شهر کمتر فعالیت دارد که درصدد هستیم تا بتوانیم پارک را به مرکز شهر منتقل کنیم تا واحدهای صنعتی نیز بتوانند در آن فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول