اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع انسانی استانداری کرمانشاه:

5 میلیارد تومان اعتبار شهرک صنعتی مرزی است

خبرگزاری فارس: معاون منابع انسانی استان گفت: اعتبار اختصاص یافته به شهرک صنعتی مرزی بین ایران و عراق 5 میلیارد تومان است.

5 میلیارد تومان اعتبار شهرک صنعتی مرزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه‌، عبدالمجید واحدی در مراسم تجلیل از صنعتگران و تولیدکنندگان برتر استان که در سالن همایش اتاق بازرگانی‌، صنایع و معادن استان برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت‌های توسعه‌ای و صنعتی بسیاری در استان صورت گرفته است اما قابلیت کرمانشاه بیشتر از این است.

واحدی تصریح کرد: سفر مقام معظم رهبری و سفرهای هیئت دولت مصوبات زیادی برای استان داشت‌.

وی افزود: ساخت شهرک مرزی صنعتی در بین کشور عراق و ایران با ااعتباری بیش از 5 میلیارد تومان یکی از این مصوبات است.

معاون منابع انسانی استان ادامه داد: یک میلیارد اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری، یک میلیارد از منابع استانی و 3 میلیارد تومان نیز از شرکت شهرک‌های صنعتی به این طرح اختصاص یافته که تا پایان سال‌جاری تامین اعتبار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:  مطالعه و امکان‌سنجی شهرک فناوری در دستور کار است که در سال 91 به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

واحدی گفت: شرکت خودرو‌سازی کرمانشاه در فاز اول 50 هزار دستگاه خودرو سمند تولید خواهد کرد و در فاز دوم نیز همین تعداد خودرو تولید خواهد شد.

وی  از بهره‌برداری فاز اول کارخانه تولید خودرو استان تا پایان سال خبر داد.

معاون منابع انسانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: 200 میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل طرح‌های صنعتی و معدنی از محل منابع توسعه ملی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تسریع در ساخت پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای آناهیتا، گفت: سرمایه‌گذاری در این بخش 300 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه اعتبارات ارزی تامین شده است.

واحدی افزود: در سال 91-90 مبلغ 400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به طرح‌های تولیدی استان اختصاص یافته است.

وی گفت شرکت تایر وابسته به بنیاد مستضعفان، به منظور احداث واحد لاستیک‌سازی خودرو با سرمایه‌گذاری حدود 2600 میلیارد ریال و اشتغالزایی 1600 نفر در دستور کار است.

معاون منابع انسانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کارخانه ذوب‌آهن فرامان نیز با اعتبار دو هزار و 950 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی استان، تصریح کرد: کمبود نقدینگی، نرخ سود بهره بانکی، واردات کالای بی‌کیفیت به کشور برخی از مشکلات صنعت و معدن استان است که نیاز به پیگیری دارد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول