اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه پرونده‌های مربوط به امنیت غذایی

احکام صادره دستگاه قضایی بازدارنده نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: احکام صادره از سوی دستگاه قضایی در زمینه پرونده‌های مربوط به امنیت غذایی بازدارنده نیست.

احکام صادره دستگاه قضایی بازدارنده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت 13 تیر ماه روز مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت غذایی و نقشی که سلامت غذایی در سلامت جامعه دارد، می‌طلبد دستگاه قضایی در صدور حکم پرونده‌های مربوط به سلامت غذایی با حساسیت بیشتری عمل کند چرا که در حال حاضر احکام صادره در این زمینه به اندازه کافی بازدارنده نیست.

وی تصریح کرد: سلامت مردم مهم‌ترین موضوع در هر جامعه ‌است و از آنجا که سلامت مردم ارتباط مستقیمی با سلامت غذا دارد، ضروری است امنیت غذایی در جامعه تامین شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی تامین سلامت غذایی است ادامه داد: سلامت غذایی پیشتاز امنیت غذایی و امنیت غذایی لازمه امنیت جامعه است که دامپزشکی رسالت سنگینی در این زمینه بر عهده دارد.

حسینی با اشاره به 13 تیر ماه روز مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان خاطر نشان کرد: در حال حاضر از یک هزار و 800 عامل بیماری، 800 بیماری منشأ دامی داشته که از دام به انسان منتقل می‌شود.

وی افزود: همچنین بر اساس تحقیقات به عمل آمده 70 درصد بیماری‌های نو پدید و بازپدید و نزدیک به 70 درصد از عواملی که به عنوان بیوتروریسم استفاده می‌شود منشأ دامی دارند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تماس مستقیم انسان با دام آلوده و مصرف مواد غذایی آلوده از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری از حیوان به انسان است.

وی اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی در راستای مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بازدید بهداشتی از مراکز تولید، استحصال، نگهداری، توزیع و عرضه را در دستور کار قرار داده است که در این زمینه 2 هزار و 300 مرکز فعال ماهانه توسط کارشناسان و بازرسان این اداره مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

حسینی با اشاره به مایه‌کوبی دام‌ها به عنوان یکی از وظایف دامپزشکی گفت: از تیر ماه سال گذشته تا اوایل تیر ماه سال جاری 4 میلیون و 225 هزار نوبت دام سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های دامی و مشترک از جمله شاربون، تب‌برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قانقاریا، آگالاکسی، هاری و دیگر بیماری‌های دامی مایه‌کوبی شده‌‌‌اند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول