اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه بین معاونت بهداشتی و دامپزشکی فارس

خبرگزاری فارس: در راستای مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، یک تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت بهداشتی واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر و اداره کل دامپزشکی استان فارس منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه بین معاونت بهداشتی و دامپزشکی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کارشناس بیماری‌های مشترک انسان و دام معاونت بهداشتی این دانشگاه اظهار داشت: قطع حلقه انتقال بیماری به انسان در گرو سلامت دام و رعایت موازین بهداشتی است و هماهنگی‌های بین بخشی، مراقبت بیماری، آموزش جامعه و کارکنان بهداشتی درمانی به عنوان راهکارهای اصلی در کنترل و پیشگیری از این بیماری به شمار می‌روند.
مرضیه عطاءالهی افزود: به منظور افزایش توانمندی استان فارس در پیشگیری و کنترل، محدودسازی، ریشه‌کنی و واکنش نسبت به مخاطرات سلامت دام در استان فارس و همچنین بهداشت عمومی ناشی از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام و بیماری‌های موثر بر سلامت غذایی، از طریق همکاری بین بخشی و مشارکت‌های قدرتمند، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان فارس منعقد و به امضای معاون بهداشتی و مدیر کل دامپزشکی استان فارس، رسید.
عطاءالهی بیان داشت: این تفاهم‌نامه که به مدت سه سال قابل اجرا است، در دو ماده و چهار بخش تنظیم شده و تعهدات طرفین در سه بخش عمده شامل؛ آموزش و پژوهش، بخش اطلاعات و مراقبت، و بخش مداخلات کاربردی قابل اجرا است.
این مسئول گفت: سالانه در استان فارس موارد بسیاری از انواع مختلف بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان؛ از قبیل تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سیاه زخم، کیست هیداتید، حیوان گزیدگی، و .... ثبت و گزارش می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول