اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی همدان:

شیر همدان فاقد بیماری‌های مشترک انسان و دام است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: میزان 440 هزار تن شیر استان همدان فاقد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

شیر همدان فاقد بیماری‌های مشترک انسان و دام است

محمد دارایی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: اجرای طرح تولید غذای سالم از سه سال پیش در همدان آغاز شده و در بخش تولید شیر توانسته‌ایم آن را از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عاری کنیم.

وی افزود: 30 درصد از 440 هزار تن شیر تولید شده استان در دامداری‌های صنعتی تولید می‌شود که از نظر بیماری‌های مشترکی مانند سل، بروسلوز و سایر بیماری‌ها سالم است.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی همدان خاطرنشان کرد: در بخش طیور که شامل تولید گوشت مرغ است، معاونت امور دام استان همدان توانست در سال 89 به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در تولید گوشت و مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در کشور مطرح شود.

وی بیان کرد: این طرح نخست در سال 89 در چهار واحد تولیدی با الگوی ترویجی آغاز شد و در سال 90 مرغداران به صورت خودجوش متقاضی اجرای این طرح در مرغداری‌ها شدند و اقدام به تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک کردند.

دارایی ادامه داد: در سال جاری نیز روند تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک به منظور تهیه غذای سالم در برنامه کاری قرار دارد و اجرای ایمن این طرح با مشارکت اداره کل دامپزشکی همدان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: آزمایش‌های رایگان و مشاوره‌های کارشناسی بخش طیور با مشارکت اداره کل دامپزشکی انجام می‌شود و واکسن‌های مورد نیاز در این بخش به موقع در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان گفت: سازمان جهادکشاورزی تدارکات لازم برای فروش و عرضه مرغ‌های بدون آنتی‌بیوتیک را انجام می‌دهد و در سال گذشته توانستیم 100 واحد مرغداری را در سطح استان مکانیزه و امکانات مورد استفاده در آنها را با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان به روز کنیم.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول