اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بررسی بیماری‌های دامی استان مرکزی:

کنترل بیماری‌های مشترک نیازمند همکاری بین‌بخشی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بررسی بیماری‌های دامی دامپزشکی استان مرکزی گفت: کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان نیازمند همکاری‌های بین‌بخشی است.

کنترل بیماری‌های مشترک نیازمند همکاری بین‌بخشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس گنجی ظهر امروز در جلسه مبارزه با بیماری‌‌های مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی مبارزه با بیماری‌های دامی به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که بدون همکاری سایر دستگاه‌ها رسیدن به موفقیت در این زمینه غیر‌ممکن خواهد بود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از بیماری‌های انسانی منشا دامی دارد که با جلوگیری و آگاهی‌بخشی به شهروندان می‌توان از بروز این بیماری‌ها کاست.
رئیس اداره بررسی بیماری‌های دامی دامپزشکی استان مرکزی با تاکید بر اینکه ‌با تقویت همکاری‌های بین‌بخشی می‌توان از گسترش و بروز بیماری‌ها جلوگیری کرد، خاطر‌نشان ساخت: سازمان دامپزشکی در سال‌های اخیر به امر مبارزه با بیماری‌های دامی به ویژه بیماری‌های مشترک توجه ویژه‌ای داشته و طرح‌های مختلفی را در این زمینه به مرحله اجرا گذاشته است.
گنجی اجرای طرح واکسیناسیون تب ‌برفکی، تب مالت، هاری و ... را بخشی از طرح‌های دامپزشکی در راستای کاهش بیماری‌های مشترک عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها در سطح روستاها به صورت رایگان و عموما با مشارکت بخش خصوصی به مرحله اجرا گذاشته می‌شوند که با زیر پوشش قرار دادن حجم بزرگی از جمعیت دامی نقش موثری در کاهش بیماری‌های دامی دارد.
وی گفت: ‌یکی از راه‌های موثر در زمینه کاهش این نوع بیماری‌ها افزایش سطح آگاهی‌های شهروندان به ویژه روستاییان است که می‌طلبد در این زمینه دستگاه‌های ذی‌ربط جدی‌تر عمل کنند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول