اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور تحقیق و پژوهش دامپزشکی کرمان:

کنترل بیماری‌های مشترک همکاری بین بخشی را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: مسئول امور تحقیق و پژوهش اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یک همکاری بین ‌بخشی را می‌طلبد.

کنترل بیماری‌های مشترک همکاری بین بخشی را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حسین رشیدی عصر امروز در همایش کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در شهربابک اظهار داشت: تب کریمه‌کنگو یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که 30 درصد از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

وی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را بسیار خطرناک دانست و افزود: از آنجایی که وظیفه اصلی دامپزشکی تأمین امنیت غذایی و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی کشور است لذا کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یک همکاری بین‌بخشی را می‌طلبد.

رشیدی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 700 عامل بیماری عفونی شناخته شده که 50 درصد آنها بین انسان و دام مشترک است.

وی بیماری هاری، تب کریمه‌کنگو و تب مالت را از دغدغه‌های کنونی شبکه دامپزشکی کشور دانست و بیان داشت: هر فردی با رعایت نکردن نکات بهداشتی می‌تواند به این بیماری‌ها مبتلا شود.

مسئول امور تحقیق و پژوهش اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن ارائه آمار پیرامون مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گفت: بحث بیماری تب کریمه‌کنگو از 10 سال قبل در کشور با ورود دام‌های قاچاق از مرزهای شرقی مطرح شد.

رفیعی مسئول قرنطینه دام اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز گفت: گوشت آلوده به بیماری تب کریمه‌کنگو تا زمانی که تازه است، بسیار خطرناک، اما اگر گوشت به مدت 24  ساعت در دمای یخچال نگهداری شود تمام ویروس‌ها و میکروب‌های گوشت از بین می‌رود.

وی افزود: به زودی طرح شناسایی گاوهای آلوده به بیماری تب مالت در شهربابک اجرا  و دام‌های آلوده به این بیماری نیز از بین برده می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول