اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مقابله با بیماری‌های مشترک

کتاب "دوستان پرخطر" در مدارس کرمان توزیع شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: یک مجموعه کتاب آموزشی در قالب نقاشی برای کودکان با محوریت بیماری‌های مشترک توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمان در دبستان‌های کرمان توزیع شد.

کتاب "دوستان پرخطر" در مدارس کرمان توزیع شد

آذر نامجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه سلامت لازمه پویایی جامعه است، اظهار داشت: نخستین و مهم‌ترین راه پیشگیری از ورود بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک به جامعه، شناخت و آگاهی از تهدیدات آشکار و نهان‌، راه‌های پیشگیری و انتقال این بیماری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان فراگیری مطالب در سن کودکی است، گفت: آموزش از سن کودکی می‌تواند جامعه را در مقابل بسیاری از بیماری‌های مهلک و نوظهور مصون دارد.

نامجو افزود: به همین منظور به همت اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان با طراحی مجموعه‌ای از تصاویر کارتونی با مضمون بیماری‌های مشترک و جمع‌آوری آنها در قالب یک مجموعه رنگ‌آمیزی برای کودکان با نام "دوستان پرخطر" ‌سعی در انتقال مفاهیم مهم بیماری‌های مشترک به نوآموزان و دانش‌آموزان‌ مقطع ابتدایی کرده است.

وی با اشاره به تلاش دو ماهه برای تهیه این مجموعه ابراز داشت: این مجموعه برای کودکان پنج سال به بالا که قدرت دریافت مطالب و رنگ‌آمیزی را پیدا کرده‌اند، تهیه شده است.

نامجو گفت: به منظور ارزیابی تأثیرات این مجموعه در افزایش سطح آگاهی کودکان در انتهای این کتاب مکانی برای کشیدن نقاشی با موضوع بیماری‌های مشترک تعیین شده است.

وی ابراز داشت: برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از حرکت آغاز شده در راستای ترویج سلامتی توسط نونهالان سعی داریم در پایان اردیبهشت ماه سال آینده نمایشگاهی از نقاشی‌های این افراد برگزار کنیم.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول