اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد:

کاهش بیماری‌های مشترک انسان و دام در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: کاهش بیماری‌های انسان و دام در آذربایجان غربی مورد توجه جدی قرار دارد.

کاهش بیماری‌های مشترک انسان و دام در آذربایجان غربی
شهرام دیلمقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ارتقای میانگین سطح پوشش ایمنی دام‌ها بر علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار دارد.
وی با بیان اینکه 100 درصد دام‌های استان آذربایجان غربی در این زمینه زیر پوشش قرار دارند، تصریح کرد: در این راستا جمعیت طیور نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است و 100 درصد جمعیت طیور استان در فعالیت‌های بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مورد توجه قرار دارد.
این مسئول افزایش پوشش قرنطینه دامی کشور را از دیگر اقدامات انجام گرفته این اداره کل در راستای به حداقل رساندن بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برشمرد و افزود: واگذاری امور به بخش خصوصی، اجرای اصل 44 در این اداره حائز اهمیت بود و دامپزشکی آذربایجان غربی از نخستین ادارات در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی در سطح استان به شمار می‌رود.
دیلمقانی توسعه مراکز خدمات دارویی دامپزشکی در سطح استان از 68 واحد به 127 واحد در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: کنترل کیفی و بهداشتی تولیدات خام دامی در سال‌های اخیر از طریق توسعه واحدهای بسته‌بندی گوشت قرمز و مرغ و عرضه فرآورده‌های خام دامی در بهترین وضعیت مطلوب بهداشتی قرار داریم.
وی از راه‌اندازی دستگاه‌های کروماتوگرافی گازی و مایع و سنجش دقیق میزان سموم و باقیمانده دارویی در آزمایشگاه ممتاز منطقه‌ای اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: این اقدام در راستای نظارت دقیق بر کارخانه‌های تولید فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام انجام گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد: در راستای کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برنامه‌ریزی زیادی شده است و در آینده نزدیک این برنامه‌ها عملیاتی می‌شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول