اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مقابله با بیماری‌های مشترک صورت می‌گیرد

اجرای طرح پایش کنترل کیفی شیر خام در انار

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: به منظور مقابله با بیماری‌های مشترک طرح پایش کنترل کیفی شیر خام در شهرستان انار اجرا می‌شود.

اجرای طرح پایش کنترل کیفی شیر خام در انار

احمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان انار با اشاره به طرح پایش کنترل کیفی شیر خام اظهار داشت: در این طرح از تمام مراکز توزیع و عرضه شیر خام فله و تانکر حمل شیر نمونه‌گیری می‌شود.

وی بیان داشت: این کار به منظور رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی از جمله کارت سلامت کارکنان، تجهیز و امکانات لازم مانند شیر سردکن، یخچال، مواد ضدعفونی، شرایط عمومی محیط کار، نحوه حمل و عرضه شیر و ... انجام می‌شود.

رضایی افزود: با اجرای طرح پایش کنترل کیفی شیر خام، جایگاه شیر دوشی در دامداری‌ها، تأسیسات شیر دوشی، جایگاه سرد شدن شیر و ... مورد بازدید قرار گرفت و تذکرات لازم به مراکز مربوطه داده شد.

وی تصریح کرد: بیماری‌هایی که از طریق شیر به انسان منتقل می‌شوند، می‌توان به تب مالت، سل، تب کیو و .. اشاره کرد.

رضایی خاطر نشان کرد: شهروندان شیر مورد نیاز خود را از مراکز معتبر توزیع و عرضه شیر خام تهیه و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا تخلف بهداشتی با شبکه دامپزشکی شهرستان انار تماس حاصل کنند.

* 1439 سگ در رفسنجان معدوم شدند

همچنین رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در راستای کنترل بیماری هاری و سایر بیماری‌های مشترک و قابل انتقال به انسان یک هزار و 439 قلاده سگ به روش زنده‌گیری و مرگ بدون درد با پیگیری شهرداری رفسنجان با استفاده از داروهای بیهوشی معدوم شد.

محمود مقامی بیان داشت: با توجه به اینکه بیماری هاری یکی از بیماری‌های ویروسی و خطرناک مشترک انسان و دام است، کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد در کنترل این بیماری نقش به سزایی دارد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول