اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی راور

ذبح سنتی موجب افزایش بیماری‌های مشترک می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: ذبح سنتی دام و مداومت این امر بسیار نامناسب است و خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک را افزایش می‌دهد.

ذبح سنتی موجب افزایش بیماری‌های مشترک می‌شود

احمدرضا انور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های دامپزشکی در عرصه اطلاع‌رسانی و جلوگیری از بروز بیماری‌ها باید تلاش کنیم تا با فرهنگ‌سازی بین مردم آنها را به سمت و سویی سوق دهیم تا از کشتار سنتی دام در معابر و خانه‌ها جلوگیری شود.

وی رسم ذبح سنتی دام و مداومت این امر را بسیار نامناسب عنوان کرد و افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح عادت ذبح سنتی دام را از اذهان مردم دور کرد.

انور بیان داشت: آموزش در این مقوله از اهمیت مهمی برخوردار است و فرهنگ‌سازی، تبیین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و توجه به بیماری‌های نوظهور می‌تواند تا حد زیادی سبب کاهش ذبح سنتی شود.

وی با تاکید بر اینکه تشخیص بیماری‌های مشترک و علائم عفونی در دام نظیر تب کریمه‌ کنگو، لاشه‌های تب‌دار، کیست هیداتید، هاری و ... فقط در صلاحیت کارشناسان دامپزشکی است، در صورت بروز چنین بیماری‌هایی در لاشه سبب تبعات جبران‌ناپذیری در افراد مصرف کننده می‌شود.

انور گفت: شبکه دامپزشکی راور در روزهای خاص سال، اعیاد و مناسبت‌های ماه محرم با کشیک‌های مستمر آماده همکاری با مردم برای کشتار دام در کشتارگاه است و در زمان‌های دیگر نیز با هماهنگی برای کشتار آماده همکاری است.

وی تصریح کرد: باید در جهتی حرکت کنیم که هر شهروند ما یک پلیس بهداشتی باشد و مردم خود اقدام به کنترل مسائل بهداشتی در زمینه جلوگیری از ذبح سنتی دام‌ها کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور خاطرنشان کرد: غافل مانده‌ایم که این امر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول