اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام در جهرم

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام برای نخستین بار در کشور در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام در جهرم
کاووس صلح‌جو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: وجود مرکز تحقیقات در هر دانشگاه با توجه به اهداف آن مرکز اهمیت پیدا می‌کند و از آنجایی که هدف اصلی این مرکز پیشبرد اهداف پژوهشی است بنابراین سبب می‌شود تا انگیزه پژوهش در مجموعه دانشگاه افزایش یافته و طرح‌های تحقیقاتی به صورت هدفدار و مبتنی بر نیازهای سلامت جامعه و منطقه طراحی شوند.
وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام جهرم به عنوان نخستین مرکز در سطح کشور فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این مرکز با ارائه طرح‌های تحقیقاتی در زمینه پیشگیری، درمان و تشخیص بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین شناسایی مناطق آلوده به این نوع بیماری‌ها می‌تواند نقش مهمی در سلامت جامعه داشته باشد.
مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ابراز داشت: برخی از بیماری‌های عفونی از قبیل کیست هیداتید، تب مالت و بیماری‌های تب هموراژیک کریمه کونگو قادرند در انسان و حیوان بیماری‌های مشابهی ایجاد کرده که به چنین بیماری‌هایی زئونوز یا بیماری‌های مشترک انسان و دام می‌گویند.
صلح جو با بیان روند تصویب مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام نیز گفت: برای راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی ابتدا مدارک و مستندات مربوطه با توجه به فرم‌های سه‌گانه گردآوری و ارائه شد و مکاتباتی نیز از طرف دانشگاه علوم پزشکی جهرم مبنی بر ضرورت تشکیل مرکز تحقیقات و تامین بودجه آن با وزارت بهداشت صورت گرفت و کارشناسان پژوهشی در مدت زمان چهار ماه موفق به اخذ صدور این مرکز تحقیقات در جهرم شدند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول