اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دامپزشکی بشرویه:

مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام در دستور کار است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره دامپزشکی بشرویه گفت: مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از اهم برنامه‌های دامپزشکی در سال جاری است.

مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام در دستور کار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی گوهری پیش از ظهر امروز در بازدید از مراکز عرضه دام بشرویه اظهار داشت: پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و انگلی دام، درمان دام‌های بیمار، نظارت و مراقبت از تولیدات بهداشتی، بازرسی بهداشتی در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نیز از دیگر برنامه‌های دامپزشکی است.
وی افزود: دامپزشکی حرفه‌ای است با دامنه وسیع که ارزش اجرایی آن در جهان پیشرفته کنونی به رسمیت شناخته شده است.
رئیس اداره دامپزشکی بشرویه ادامه داد: تأمین دام و کاهش ضایعات دامی از طریق افزایش سطح ایمنی جمعیت دامی منطقه در برابر بیماری‌های واگیر دام و طیور و تلاش مجموعه دامپزشکی سبب شده که پوشش ایمنی مناسبی در برابر عوامل بیماری‌زا انجام شود.
گوهری در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به عملکرد این شبکه در نیمه نخست سال جاری به مایه‌کوبی علیه بیماری‌های گوسفند و بز اشاره کرد.
وی اظهار داشت: واکسیناسیون علیه آبله گوسفند 44 هزار و 838 نوبت سر، واکسیناسیون علیه آبله بز 20 هزار و 348 نوبت سر، واکسیناسیون علیه آنترونکسمی 44 هزار و 670 نوبت سر و واکسیناسیون علیه PPR یک‌هزار و 770 نوبت سر از اهم کارهایی است که در نیمه نخست سال جاری در این شبکه انجام شده است.
رئیس دامپزشکی بشرویه افزود: مایه‌کوبی علیه بیماری تب برفکی گاو و گوساله نیز به میزان یک‌هزار و 702 مورد انجام شده است.
گوهری با توجه به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ادامه داد: تاکنون بیش از800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شده است.
وی با اشاره به اینکه این تعداد بیماری همیشه سلامت جامعه انسانی را تهدید می‌کند، گفت: بخشی از بهداشت عمومی جامعه از طریق کنترل و ریشه‌کنی این بیماری‌ها امکان‌پذیر است.
رئیس اداره دامپزشکی بشرویه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گفت: برای کنترل بروسلوز گوسفند و بز 10 هزار و 980 مورد عملیات، برای بروسلوز بره و بزغاله 10 هزار و 484 مورد عملیات، برای شاربن گوسفند و بز 58 هزار و 233 مورد عملیات و برای هاری 300 مورد عملیات انجام شده است.
وی با اشاره به بیماری‌های انگلی اظهار داشت: مبارزه با انگل‌های خارجی و داخلی دام به لحاظ پیشگیری از بروز و انتقال بیماری‌های وابسته به انگل‌ها، افزایش کیفیت و کمیت گوشت و شیر، افزایش کیفیت پوست و پشم استحصالی در بشرویه انجام شده است.
رئیس اداره دامپزشکی بشرویه افزود: در نیمه نخست سال به 46 هزار و640 گوسفند و بز و 3 هزار و 700 گاو و گوساله دارو خورانده شده، مساحت 650 هزار سمپاشی شده و 60 هزار گوسفند و بز حمام داده شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول