اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس گیلان خبر داد

انهدام 17 باند مواد مخدر در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس گیلان از انهدام 17 باند مواد مخدر در سال جاری تاکنون خبر داد.

انهدام 17 باند مواد مخدر در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائد رحمتی ظهر امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر استان عدم ارتباط صمیمی، عاطفی و نزدیک برخی از والدین با فرزندان را یکی از راه‌های ورود به دام مواد مخدر دانست.

وی با اشاره به پیامدهای اجتماعی سوء مصرف مواد مخدر بیان کرد: امروزه سوء مصرف مواد مخدر اثرات مخربی روی افراد جامعه دارد و پیامدهای منفی َآن برای جامعه است که به یک مسئله اجتماعی بسیار مهم و خطرناک تبدیل شده است.

فرمانده انتظامی گیلان مصرف مواد مخدر را یکی از عوامل اصلی اختلاف در خانواده‌ها و ارتکاب جرایم دانست و افزود: عواملی مانند بیکاری، سرخوردگی، نبود برنامه‌های جایگزین در زندگی جوانان، محرکه‌های اصلی گرایش روز افزون جوانان به مواد مخدر شده است.

وی با بیان اینکه امروزه مسئله مواد مخدر به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است، تصریح کرد: در برخورد با این پدیده تمام گروه‌ها و سازمان‌های جامعه باید نقش ارزنده‌ای ایفا کنند تا شاهد کاهش اعتیاد بیشتر در جامعه باشیم.

قائدرحمتی با تشریح مراحل، عوامل، عوارض اعتیاد و برخی از نشانه‌های مصرف مواد مخدر، خواستار هوشیاری بیشتر خانواده‌ها شد.

وی درباره عرضه و تقاضای مواد مخدر ابراز کرد: مقابله زیادی در راستای عرضه مواد مخدر صورت گرفته است اما با رشد فرهنگی و کنترل تقاضا می‌توانیم شاهد کاهش عرضه و تقاضای مواد مخدر در جامعه باشیم.

این مسئول در تشریح حوزه عملکرد کمیته مقابله، پیگیری و ایجاد سامانکده معتادان در رشت یادآور شد: ایجاد هفت مرکز مصوب ترک اعتیاد بهزیستی و مرکز نگهداری و بازپروری معتادان پرخطر نمونه‌ای از کارهای شاخص انجام شده توسط کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر در استان است.

وی کاهش 8.27 درصدی مواد مخدر در سال 90 و کاهش 2.11 درصدی در سه ماه نخست امسال را ناشی از کاهش کشت مواد مخدر در افغانستان دانست و بر تغییر رویکرد مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی هشدار داد.

قائد رحمتی از انهدام 67 باند مواد مخدر در سال 90 و 17 باند در سال 91 خبر داد و یادآور شد: انجام کارهای فرهنگی و طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده و ... نمونه‌ای دیگر از اقدام‌های گسترده پلیس در این راستا خواند.

وی آمار معتادان در گیلان را حدود 48 هزار نفر اعلام کرد و افزود: میزان تحصیلات دستگیر شدگان 15 درصد بی‌سواد، 27 درصد تحصیلات ابتدایی، 35 درصد تحصیلات راهنمایی، 21 درصد تحصیلات متوسطه و دو درصد نیز دارای تحصیلات عالیه هستند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که در صورت سهل‌انگاری، مواد مخدر توان حضور در تمام حوزه‌ها را دارد.

وی گریزان شدن فرزندان از دامن خانواده را یکی از راه‌های ورود به دام مواد مخدر دانست و خاطرنشان کرد: از خانواده‌‌ها می‌خواهیم ارتباط صمیمی، عاطفی و نزدیکی را با فرزندان خود داشته باشند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول