اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری فارس:

فارس بارانداز مواد مخدر در جنوب و مرکز کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری فارس با بیان اینکه فارس بارانداز مواد مخدر در جنوب و مرکز کشور است، گفت: بحث پیشگیری از اعتیاد باید با جدیت دنبال شود.

فارس بارانداز مواد مخدر در جنوب و مرکز کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهران غفاری بعدازظهر امروز در همایش پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها باید در بحث پیشگیری از اعتیاد از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

حفاری با بیان اینکه فارس بارانداز و محل ترانزیت مواد مخدر در جنوب و مرکز کشور است، اضافه کرد: اگر چه در راستای برخورد با ورود و توزیع مواد مخدر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و با تعامل دستگاه‌های مرتبط در یک‌سال گذشته شاهد فعالیت‌های موثری بوده‌ایم اما در بحث پیشگیری و فرهنگ‌سازی باید اقدامات اساسی‌تری انجام شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری فارس تصریح کرد: در راستای پیشگیری و فرهنگ‌سازی کاهش هزینه درمان و افزایش هزینه پیشگیری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: در بحث مواد مخدر نباید غفلت کرد چراکه یک غفلت کوچک باعث می‌شود دشمن ضربه محکمی بزند.

حفاری در ادامه از تغییر رویکرد مواد مخدر سنتی به صنعتی به عنوان یک تهدید یاد کرد و گفت: تهیه نقشه راه در حوزه پیشگیری بر اساس سند جامع پیشگیری از مواد مخدر، تقویت همکاری با دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری، اعمال مدیریت واحد در حوزه پیشگیری، برنامه‌ریزی به منظور برگزاری کنگره‌های علمی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و ... از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با جدیت پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث مواد مخدر یک بحث جدی است و این مسئله با جدیت بسیاری توسط استعمار پیگیری می‌شود.

حفاری افزود: در شرایط کنونی که کشور افغانستان در تصرف کشورهای بیگانه قرار دارد کشت خشخاش که عامل گسترش مواد مخدر در دنیاست، 400 برابر شده است.

وی در پایان تصریح کرد: مافیای ثروت و قدرت به دنبال گسترش مواد مخدر در کشورهای همسایه هستند بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای برخورد با این پدیده استفاده شود.

به گزارش فارس، همایش پیشگیری از اعتیاد با حضور انجمن‌های فعال در این حوزه و مسئولان استانی و کشوری در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول