اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

850 بیماری مشترک بین انسان و حیوان شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند از شناسایی 850 بیماری قابل انتقال بین انسان و حیوان خبر داد.

850 بیماری مشترک بین انسان و حیوان شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدزمان ابطحی ظهر امروز در کمیته بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان اظهار کرد: بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان از ابتدای زندگی بشر وجود داشته ولی در سال‌های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه بیماری مشترک بین انسان و حیوان باید از نظر بهداشتی و سلامت مورد توجه قرار گیرد از نظر اقتصادی و بین‌المللی هم باید مورد توجه باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند مهم‌ترین گام در بحث بیماری مشترک بین انسان و حیوان را بحث پیشگیری دانست و افزود: در بحث پیشگیری باید به دو موضوع یکی آموزش و دیگری اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌رسانی توجه ویِژه‌ای شود.

ابطحی یکی از دلایل شیوع این بیماری‌ها را ناآگاهی جامعه نسبت به بیماری‌ها دانست و گفت: آموزش در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به اهمیت کار رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در زمینه امور بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند به نگهداری حیوان در خانه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل مهم شیوع بیماری مشترک بین انسان و حیوانٰ نگهداری حیوان در خانه‌ها است که امروزه در استان این امر بسیار زیاد دیده می‌شود.

ابطحی یادآور شد: باید خانواده‌ها در مورد این بیماری‌های مشترک آگاهی لازم را پیدا کنند که تهیه تراکت‌های خبری در این زمینه مؤثر است.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول