اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بافت:

افزایش سطح آگاهی مردم اصلی‌ترین راه مقابله با بیماری‌ است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: اصلی‌ترین راه پیشگیری از بیماری تب کریمه‌کنگو در انسان افزایش سطح آگاهی مردم است.

افزایش سطح آگاهی مردم اصلی‌ترین راه مقابله با بیماری‌ است

سمیه صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: تب خونریزی دهنده تب کریمه‌کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است.

صادقی خاطرنشان کرد: کنه گونه هیالوما مهم‌ترین ناقل و مخزن ویروس این بیماری محسوب می‌شود و با توجه به انتقال از طریق تخم کنه موجب دوام و بقای ویروس می‌شود، بدون آن که از میزبان آلوده خون‌خواری کند.

وی افزود: عفونت در انسان پس از گزش توسط کنه آلوده یا له کردن آن روی پوست ایجاد می‌شود و تماس با خون و بافت دام بیمار موجب انتقال بیماری می‌شود.

صادقی مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری را آموزش بیان کرد و اذعان داشت: در این راستا شبکه دامپزشکی به منظور افزایش آگاهی اقشار مختلف جلسات و کلاس‌های آموزشی متعددی برای کارکنان شبکه بهداشت، دامداران و قصابان برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: لزوم شناساندن این بیماری به دامداران و قصابان که قشر در معرض خطر هستند، ضروری است و مردم را به ذبح دام در کشتارگاه توصیه می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شبکه دامپزشکی با تمام توان با برگزاری کلاس‌های آموزشی در مورد راه‌های انتقال، پیشگیری و سمپاشی دام از شیوع این بیماری مشترک جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول