اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بجنورد

27 هزار رأس دام علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد گفت:26 هزار و627 دام سنگین استان در قالب مرحله بیست و هفتم علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند.

27 هزار رأس دام علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند

محمد رضا رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد  اظهار کرد: با اجرای این طرح بیش از 95 در صد از دام‌های سنگین شهرستان اعم از گاو و گوساله مورد مایه کوبی قرار گرفتند.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد در اجرای این طرح 12 اکیپ در شهرستان برای اجرای این طرح ساماندهی شده بودند.

وی بیماری تب برفکی را یکی از مسری‌ترین و مهم‌ترین بیماری حیوانات زوج سمی و وحشی برشمرد که با تاول،زخم در دهان و سم، پستان و گاهی در اطراف پایه شاخ همراه است.

رحیمی با بیان اینکه مراقبت از این بیماری توسط دامپزشکی امسال همچون سال‌های گذشته در برنامه کاری دامپزشکی قرار دارد،‌ افزود:‌ برای پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی باید از انتقال بیماری جلوگیری کرده و برای ریشه‌کنی آن تمام آلودگی‌های محیطی را از بین برده به نحوی که در محیط هیچ ویروسی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: پیشگیری و کنترل بیماری یکی از مراحل مهم در ریشه‌کنی این بیماری است.

رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد با بیان اینکه بیست و هفتمین مرحله سراسری اجرای طرح مایه‌کوبی تب برفکی در بجنورد از اوایل ماه جاری آغاز شده است، افزود: طی این مرحله اکثر دام‌های سنگین، صنعتی و روستایی زیرپوشش طرح مایه‌کوبی تب برفکی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این طرح از توان بخش خصوصی برای واکسیناسیون استفاده شد خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه مرحله بیست و هشتم طرح مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی مهر ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول