اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار گروه عفونی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری:

قصابان در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند

خبرگزاری فارس: استادیار گروه عفونی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری و متخصص بیماری‌های عفونی گفت: قصابان و کارگران کشتارگاه‌ها در تیررس و معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند.

قصابان در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسعود حفیظی بعدازظهر امروز در کنفرانس علمی یک روزه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرکرد اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو از طریق نیش کنه‌های سخت به دام و یا انسان منتقل می‌شود.

وی افزود: ویروس این بیماری از گاو، گوسفند، خرگوش و جوجه تیغی جدا شده است.

حفیظی با بیان اینکه مقاومت این ویروس در برابر درجه حرارت پایین است، گفت: این ویروس در دمای 65 درجه ظرف مدت 30 دقیقه از بین می‌رود.

استادیار گروه عفونی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: پختن گوشت و پاستوریزه کردن شیر باعث از بین رفتن این ویروس‌ها می‌شود.

حفیظی با اشاره به برخی از علائم این بیماری در موارد مشکوک، افزود: شروع ناگهانی تب، سردرد و درد عضلانی از علائم این بیماری به شمار می‌رود.

متخصص بیماری‌های عفونی در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ذبح دام‌ها در کشتارگاه‌های صنعتی با اصول بهداشتی، استفاده از وسایل حفاظتی، نگهداری لاشه دام پس از ذبح به مدت 24 ساعت در یخچال و سپس خرد کردن گوشت با دستکش از راه‌های پیشگیری ابتلا به بیماری تب خونریزی کریمه کنگو است.

وی با بیان اینکه دامداران، دامپزشکان، قصابان، کارگران کشتارگاه و کشاورزان از بیشترین افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند گفت: این افراد با توجه به گستردگی تماس با حیوانات بیشترین خطر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول