اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

154 نفر مبتلا به بیماری کریمه کنگو هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد فراوانی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بین سال‌های 78 تا 90 در این استان 154 نفر بوده است.

154 نفر مبتلا به بیماری کریمه کنگو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر خسروی پیش از ظهر امروز در نشست کنفرانس علمی یک روزه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اظهار داشت: این بیماری برای نخستین‌بار در ناحیه کریمه شوروی سابق نمایان شد و بعد از آن به کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی رسید.

وی افزود: به طور کلی این بیماری در کشورهای امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، عربستان، افغانستان، هند و ایران یافت شده است.

خسروی کنه‌ها را عامل اساسی انتقال این بیماری عنوان و خاطرنشان کرد: آرتوپدها یا کنه‌ها عامل انتقال این ویروس هستند.

وی ادامه داد: علاوه‌بر کنه‌ها ترشحات حیوان، تماس با پوست حیوان و خون نیز این بیماری را انتقال می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری تعداد فراوانی این بیماری در بین سال‌های 78 تا 90 را 154 مورد دانست و افزود: از این تعداد 28 نفر آن‌ها به فوت منجر شده است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با بیان اینکه مرز‌ شرقی کشور، استان‌های خراسان‌رضوی و جنوبی و سیستان بلوچستان بیشترین تعداد مرگ ناشی از این بیماری را داشته‌اند، گفت: دلیل این مرگ و میر بیشتر وارد کردن غیر قانونی دام از مرز‌های شرقی کشور است.

خسروی تعداد بیماران مبتلا در استان چهارمحال و بختیاری از سال‌ 78 تا 90 را 13 مورد عنوان کرد و بیان داشت: در سال 78 تعداد مبتلایان این استان به بیماری خونریزی تب کنگو چهار مورد بوده که یک مورد آن منجر به مرگ شده است.

وی ادامه داد: در سال 90 نیز یک مورد از آن‌ها به فوت منجر شده است. 

خسروی با اشاره به افراد مبتلا به این بیماری در سطح کشور به تفکیک شغل آن‌ها بیان داشت: 54 نفر از مبتلایان به این بیماری قصاب و کشتارگاه، 37 نفر کارگر و راننده و 28 نفر نیز دامدار بوده‌اند. 

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول