اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج:

بیماری تب کریمه کنگو در فهرج مشاهد نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: با اقدامات پیشگیرانه هیچ‌گونه بیماری تب کریمه کنگو تاکنون در فهرج مشاهد نشده است.

بیماری تب کریمه کنگو در فهرج مشاهد نشده است

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج با بیان اینکه تب کریمه کنگو بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است، اظهار داشت: این بیماری در نشخوار کنندگان شیوع پیدا ‌می‌کند و می‌تواند به انسان منتقل شود.

وی در زمینه انتشار این بیماری ابراز داشت: تب ویروسی کریمه کنگو که از طریق گزش کنه یا ترشحات خونی آلوده قابل انتقال است در صورت وارد شدن به بدن انسان می‌تواند‌ منجر به مرگ شود.

بمان‌دشتی سمپاشی منظم اماکن دامی‌ برای مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری ضروری و لازم دانست و گفت: سمپاشی اماکن دامی در این منطقه از سوی شبکه دامپزشکی در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید از ذبح سنتی و خانگی به شدت پرهیز کنند، افزود: بیماری کنگو کریمه در ابتدا با تب ناگهانی، سردرد، بدن درد، تهوع و استفراغ و در بعضی از افراد با زردی تظاهر می‌کند.

بمان‌دشتی تصریح کرد: در مرحله شدت گرفتن بیماری، خونریزی‌های منتشر از بدن بیمار مثل خونریزی از بینی، لثه، دستگاه گوارش، دستگاه ادراری و خونریزی‌های زیر پوستی بروز می‌کند.

وی ‌خاطر‌نشان کرد: با اقدامات پیشگیرانه هیچ‌گونه بیماری تاکنون در فهرج مشاهد نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: بیماری تب کریمه کنگو از طریق شیر منتقل نمی‌شود.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول