اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد

صدور پروانه برای کتابخانه‌های مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: برای تمام کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی مازندران پروانه صادر می‌شود.

صدور پروانه برای کتابخانه‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران،‌ محمد اسماعیل امامزاده در جلسه شورای اداری کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران ابراز داشت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های سند نهضت مطالعه مفید در حوزه کتابخانه استفاده کنیم در پیشبرد رسالت‌های نهاد موفق می‌شویم.

وی با تاکید بر این مسئله که اداره‌های کل و کتابخانه‌ها باید در چارچوب اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حرکت کنند، تصریح کرد: کل فعالیت‌هایی که تعریف می‌شوند باید در حوزه ارتقای مطالعه مفید باشد در غیر این صورت مختل می‌شود.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با بیان اینکه برنامه‌ها باید با برش شهرستانی انجام شود، خاطرنشان کرد: رویکرد ما در سال 1392، به سمت برنامه‌ریزی مبتنی بر تک تک کتابخانه‌ها است.

این مسئول افزود: یک‌هزار ایستگاه مطالعه در نقاط پرتردد استان ایجاد می‌شود که 250 ایستگاه توسط نهاد و آن از طریق اداره‌ کل در استان‌ها انجام می‌شود.

دبیر سند نهضت مطالعه مفید در استان با اعلام این که امسال 50 میلیون تومان کتاب به این طرح تزریق می‌شود، گفت: 50 درصد این هزینه از طریق مشارکت با اداره و بقیه آن تعهد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

امامزاده با اشاره به آزمون برگزار شده از کتاب آیین‌نامه‌های تخصصی که چندی پیش از تمام کتابداران کتابخانه‌های عمومی به عمل آمد، ابراز داشت: همان طور که از قبل نیز گفته بودیم همکارانی که در این آزمون حتی یک غلط هم داشتند دوباره باید آزمون بدهند.

وی بر لزوم ایجاد هسته مطالعاتی در بین خود کتابداران تاکید کرد و ادامه داد: این هسته مطالعاتی راهکاری برای آگاهی تخصصی کتابداران نسبت به آیین‌نامه‌ها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه در این زمینه ماموریت‌های اداره کل باید با دو رویکرد انجام شود، گفت: رویکرد نخست این است که در شهرستان‌ها و اداره کل نسبت به سازماندهی کتاب و اطلاعات فنی برایشان برنامه مطالعاتی گذاشته شود.

این مسئول متذکر شد: رویکرد دوم هم باید مبتنی بر حوزه مسائل کلی مانند تعریف سیر مطالعاتی برای گروه‌های مختلف سنی باشد که امیدواریم امور کتابخانه‌ها در اداره کل کتابخانه‌های استان از عهده این دو مهم به خوبی برآید.

امامزاده با اشاره به گردهمایی مدیران کل کتابخانه‌های عمومی کشور اذعان داشت: به زودی برای تمامی کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی پروانه صادر می‌شود.

انتهای‌ پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول