اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور کتابخانه‌های استان بوشهر:

44 کتابخانه روستایی در استان بوشهر احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور کتابخانه‌های استان بوشهر گفت: امسال 44 کتابخانه روستایی در سطح استان بوشهر احداث می‌شود.

44 کتابخانه روستایی در استان بوشهر احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر صدرالله محتشم صبح امروز در همایش جامعه‌ بزرگ کتاب‌داران استان بوشهر اظهار داشت: امسال برای تجهیزات کتابخانه‌ای استان بوشهر بیش از یک میلیارد و پانصد ریال تجهیزات کتابخانه‌ای خریداری شده است.

وی افزود: کتابداران قشر زحمتکشی هستند که باید از آنان قدردانی کرد، زیرا که آنان تاثیر بسزایی در ایجاد یک جامعه علمی و پزوهشی دارند.

محتشم تصریح کرد: توسعه فضاهای مجازی و الکترونیک به شدت بر حوزه کتاب و کتابخوانی اثر گذاشته است اما هنوز کتاب با همان شکل و شمایل قبلی برای گروه کثیری از شهروندان جذابیت دارد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی و به‌رغم توسعه گسترده و حیرت‌آور فناوری‌های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تالیف و انتشار سنتی کتاب و کتابخوانی همانند روزنامه و روزنامه‌خوانی همچنان جایگاه و اهمیت و نقش خود را داراست و هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که روش سنتی در سایه‌ی شیوه‌های جدید و مدرن اطلاع‌رسانی و کسب آگاهی قرار گرفته است.

مدیر کل امور کتابخانه‌های استان بوشهر خاطر نشان کرد: هنوز در میان مخاطبان و علاقه‌مندان به مطالعه و تحقیق جایگاه ویژه خود را دارد و بخشی از سبد فرهنگی این اقشار را به خود اختصاص می‌دهد.

محتشم یادآور شد: باید گفت که فناوری‌های جدید به صورت جدی به کمک روش‌های سنتی آمده و البته تاثیرات خود را بر میزان اطلاعات و آگاهی افراد جوامع گذارده است.

وی در ادامه عنوان کرد: این یک تصور غلط است که فکر کنیم توسعه شبکه ارتباطی اینترنتی، مخاطب و علاقه‌مندان به مطالعه و تحقیق را از کتاب بی‌نیاز کرده است و هر چیز جای خود را دارد و کتاب و انتشار مکتوب و سنتی نیز همچنان بر حضور و ایفای نقش جدی خود تاکید می‌ورزد.

محتشم اضافه کرد: هیج دولت و ملتی از اینکه فرهنگ کتاب‌خوانی و درک معارف بیشتر و فهم افزون‌تر علوم و آشنایی با پیشرفت‌ها در جامعه‌اش، توسعه و گسترش کمی و کیفی بیابد لطمه نمی‌بیند بلکه بی‌تردید نفع آن، متوجه جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول