اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تحصیلات دانشگاهی متناسب با فرصت‌های اشتغال کشور نیست

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تحصیلات دانشگاهی در شرایط کنونی متناسب با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی در کشور نیست که در این باب باید تعادل و توازن برقرار باشد.

تحصیلات دانشگاهی متناسب با فرصت‌های اشتغال کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز جوان در اردبیل اظهار داشت: اگر به فلسفه نامگذاری‌ها توجه کنیم تکلیف و رسالت ما در قبال جوانان مشخص می‌شود به طوری که امام راحل در یک ابتکار و دوراندیشی سالروز ولادت علی‌اکبر (ع) را به نام روز جوان نامگذاری کردند چرا که حضرت علی‌اکبر (ع) جوانی بوده که بیشترین شباهت به خلق و خوی نبی مکرم داشته و در مراحل مختلف عمر با برکت خود از سیره و سلوک جد خود رسول‌الله تبعیت کرده است.

وی الگوگیری از این شخصیت بی‌نظیر را برای جوانان کشورمان یک فرصت و غنیمت ارزشمند توصیف کرد و افزود: به یقین آینده کشور در دست جوانان است و این جوانان باید در مکتب دینداری و رفتار متعهدانه آب دیده شده تا با عهده‌داری مسئولیت‌های سنگین مبادا وظیفه و رسالت خود را نادیده بگیرند.

صابری در ادامه تصریح کرد: ما باید متناسب با شرایط و روحیات جوانان و نیاز آنها که تأمین شغل، مسکن و برقراری آرامش و اطمینان خاطر در حوزه‌های مختلف است، عمل کنیم تا بتوانیم زمینه خوداتکایی نسل آینده را با تجربه مفید فراهم کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در نامگذاری وزارت ورزش و جوانان به عنوان کلمه اول و دوم هیچ هدف خاصی مد نظر نبوده بلکه ورزش به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیاز جوانان و مطالبه آنها بیشتر به چشم خورده و در این حوزه هدف‌گذاری‌ها نیز متناسب با مطالبه جوانان انجام شده است.

وی اضافه کرد: جوان ما برای داشتن زندگی سالم و حفظ تندرستی به ورزش نیاز دارد که در کنار سایر نیازها باید برآورده شود و همچنین تأمین معاش و کسب روزی حلال از نیازمندی‌های اولیه و جدی جوانان و نسل آینده‌ساز این انقلاب است.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل در ادامه بیان کرد: در دولت نهم و دهم بیشترین توجه به جوانان در راستای اشتغال، ازدواج و مسکن صورت گرفته است تا این نیازهای اولویت‌دار با پیش‌بینی طرح‌ها و برنامه‌هایی به سرعت تأمین شده و انحرافی در آنها به وجود نیاید.

صابری گفت: از همان روزهای نخست دولت نهم توجه به مسکن جوانان با تولید مسکن مهر آغاز شده و دولت با طرح بنگاه‌های زودبازده و اشتغال خانگی و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه سعی می‌کند رضایت نسل جوان و آینده‌ساز را فراهم آورد.

وی از آمادگی استان برای ایجاد فرصت‌های اشتغال در حوزه کشاورزی خبر داد و افزود: در این ارتباط علاقمندان می‌توانند طرح‌های اشتغالزای خود را ارایه کنند تا با برخورداری از تسهیلات اعطایی بتوانند شغل پایدار ایجاد کنند.

صابری در پایان سخنان خود تصریح کرد: جوانان ما از خوش‌فکرترین و با تدبیرترین جوانان دنیا هستند که با احساس مسئولیت دوشادوش سایر مسئولان و مدیران در توسعه منابع و بهره‌گیری از فرصت‌های پیش آمده پیشقدم هستند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول