اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی:

صندوق توسعه ملی 500 میلیارد تومان به اشتغال صنایع دستی اختصاص داد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با کمک رئیس جمهور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، 500 میلیارد تومان به بخش اشتغال صنایع دستی اختصاص یافت.

صندوق توسعه ملی 500 میلیارد تومان به اشتغال صنایع دستی اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری‌ فارس از شهرستان ساری، محمدحسن صالحی‌مرام عصر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران از صنایع دستی به عنوان مزیت نسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور یاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه در سه دهه انقلاب از مزیت‌های صنایع دستی غافل بودیم، خاطرنشان کرد: تمام تلاش دولت برای رسیدن به توسعه واگذاری امور به بخش خصوصی است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با تأکید براینکه در حال حاضر به معنای واقعی خصوصی‌سازی اتفاق نمی‌افتد، اذعان کرد: 100 درصد کارها در حوزه صنایع دستی در اختیار بخش خصوصی است و کاملاً قانون خصوصی‌سازی رعایت می‌شود.

صالحی‌مرام سازگاری صنایع دستی با محیط زیست را یکی دیگر از مزیت‌های این صنعت برشمرد و بیان کرد: هر‌آنچه توسط صنعتکاران دستی کشور ساخته می‌شود پس از مدتی به طبیعت برمی‌‌گردد.

این مسئول سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه صنایع دستی سهم آیندگان را نابود نمی‌کند به مزیت‌های این صنعت در بحث اشتغال گسترده با حضور زنان اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 40 درصد مشاغل حوزه صنایع دستی در کشور در اختیار زنان است، اظهار داشت: ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی فقط 3 تا 5 میلیون تومان پول نیاز دارد.

وی پایداری اشتغال در این بخش را مزیت مهم صنایع دستی برشمرد و گفت: افرادی در این صنعت حضور دارند که 75 سال در حال کار کردن با صنایع دستی هستند.

این مسئول با تأکید براینکه رشد صنعت صنایع دستی در کاهش آنی نرخ بیکاری مؤثر است، افزود: بسیاری از مواد اولیه مشاغل صنعتی و تولیدی در کشور از خارج از کشور تأمین می‌شود و این مسئله در حالی است که بیش از 93 درصد مواد اولیه صنایع دستی در کشور وجود دارد.

صالحی‌مرام با اعلام اینکه بهره‌برداری از سه کیلو چوب جنگلی در حوزه صنایع دستی با قیمت یک بشکه نفت برابری می‌کند، اعلام کرد: با کمک رئیس جمهور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 500 میلیارد تومان به بخش اشتغال صنایع دستی اختصاص یافت.

وی با تأکید بر این نکته که مازندران بهترین فضا برای کار در حوزه صنایع دستی را در اختیار دارد از تقبل اشتغال 10 هزار نفر در حوزه صنایع دستی مازندران خبر داد.

وی اعلام کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در حوزه صادرات صنایع دستی رشد 300 درصدی را پذیرفت.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول