اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌جمهور:

ماهیت سفر چهارم ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: سفر چهارم هیئت دولت در کشور ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال جوانان است.

ماهیت سفر چهارم ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در اجتماع مردم اردبیل در ورزشگاه تختی این شهر اظهار داشت: در دور چهارم سفرها در کنار پیگیری و به نتیجه رساندن تعهدات سه سفر گذشته ماموریت اصلی ما فراهم کردن بسترهای مناسب اشتغال برای جوانان است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این سفرها برنامه به گونه‌ای تنظیم شده است تا با برپایی تجلیل از نخبگان و برجستگان استان اردبیل راه این تکریم و تعظیم را باز کنیم تا هرچند یک بار یاد و خاطره بزرگان و مفاخر هر استان گرامی داشته شود.
رئیس دولت تصریح کرد: صبح روز جمعه برای نخستین بار از سه نخبه و برجسته استان اردبیل تجلیل شده و با اعطای نشان ملی مقام آنها تکریم می‌شود.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود سفر چهارم را فرصتی مغتنم برای مرور مصوبات سه سفر قبلی اعلام کرد و بیان داشت: در سه سفر گذشته به استان اردبیل بیش از 584 پروژه تصویب شده بود که از آن تعداد 279 مورد تاکنون اجرا شده، 190 مصوبه در دست اقدام است و 115 مورد نیز در اجرا با مشکلاتی مواجه شده است.
وی افزود: در جلسه فردا شب دولت تمام مصوبات بر جای مانده را بررسی مجدد کرده تا موانع آنها را برطرف کنیم.
این مسئول ادامه داد: هر چند در سال‌های اخیر کارهای خوبی در این استان انجام شده است اما همچنان انتظار از دولت برای ساخت سد تامین آب شرب راه‌ها توسعه شبکه آبیاری، تجهیز و تکمیل بیمارستان گازرسانی، توسعه نیروگاه‌ها و تحرک‌بخشی به صنعت و معدن بسیار زیاد است.
رئیس‌جمهور ابراز داشت: قبل از دولت نهم در استان اردبیل 337 کارگاه صنعتی با 288 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده در حالی که در دولت نهم و دهم این تعداد به 678 کارگاه جدید صنعتی با 775 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیده که دو برابر وضعیت گذشته است.
احمدی‌نژاد گفت: قبل از دلت نهم 17 واحد صنعتی در استان اردبیل فعال بوده که امروز این تعداد به بیش از 44 واحد صنعتی افزایش یافته به طوری که در صدور پروانه بهره‌برداری معدن نیز وضعیت به بیش از سه برابر در شش سال گذشته افزایش یافته به طوری که 47 مورد صدور پروانه به 125 مورد ارتقا یافته است.
وی در ادامه سخنان خود با ابراز خرسندی از ثبت بقعه شیخ صفی‌الدین و بازسازی این بنای تاریخی در مورد مطالبه اصلی مردم اردبیل در مورد راه اصلی و راه‌آهن اظهار داشت: بنده از افتخار این استان نیکزاد می‌خواهم که در کمتر از دو ماه راه اصلی اردبیل ـ سرچم را افتتاح کرده و تا پایان دولت دهم نیز راه‌آهن اردبیل را آماده افتتاح کند.
رئیس‌جمهور در ادامه افزود: در سفر اول هدف اصلی دولت ایجاد امید و نشاط و تقویت همبستگی ملی برای پیگیری نهضت عظیم هسته‌ای بود که در دور دوم سفر نیز هدف دولت تقویت پروژه‌های زیربنایی و اجرای آنها بوده است.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: سفر سوم در کنار توجه به پروژه‌های زیربنایی بیشترین تمرکز ما بخش فرهنگ و ساماندهی به این بخش بود در حالی که در سفر چهارم اولویت با ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان است.
وی در پایان گفت: امیدواریم تا پایان دولت دهم دو معضل اساسی جوانان کشور و این خطه معضل اشتغال و مسکن به صورت اساسی و ریشه‌ای برطرف شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول