اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

جهاد اشتغال مقدس‌ترین آمال جوانان ما را تحقق می‌بخشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جهاد در حوزه اشتغال می‌تواند آمال نسل آینده ما را تحققی عینی بخشیده و زمینه‌ساز تربیت و زندگی سالم باشد.

جهاد اشتغال مقدس‌ترین آمال جوانان ما را تحقق می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه سبلان خوردوی اردبیل اظهار داشت:‌ امروز از ایام مبارک و پر‌خیر و برکت برای مردم استان اردبیل است که در تحولات و تطورات صنعتی این استان نیز نقش بسزا و بی‌بدیلی دارد.

وی با اعلام اینکه با اراده قوی کار به این سنگینی و پرحجم به ثمر نشسته است، خاطرنشان کرد: شایسته است از مسئولان و مدیران استانی در فراهم کردن بستر راه‌اندازی چنین مجموعه‌ای قدردانی کنیم و انتظار داشته باشیم که فازهای بعدی این کارخانه نیز در فاصله کوتاه پا بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان حضور در سنگر جهاد اشتغال را جهادی مقدس و اکبر توصیف کرد و یادآور شد: در حالی که استکبار جهانی ملت‌ها را زیر سلطه خود برده بود تا منابع آنها را چپاول کند انقلاب اسلامی ظهور کرد تا در چینش ملت‌ها و دولت‌ها جایگاه خود را پیدا کرده و پاسخگوی مطالبه مردم باشد.

عاملی بزرگترین خدمت بعد از 500 سال نظام خود‌کامگی و فرصت‌سوزی‌ها را تشکیل حکومتی بر اساس خواسته و مطالبه مردم توصیف کرد و بیان داشت: با ظهور انقلاب اسلامی نه تنها جایگاه حقیقی ملت تاریخی ایران مبرهن شد بلکه زمینه صعود و برتری بر نظام استکباری مهیا شد تا بتوانیم در این رقابت سنگین خواسته‌ها و مطالبات خود را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه باید به ملت امیدواری داده و آینده روشن را برای آنها تصویر کرد، گفت: هر چند در راه‌‌اندازی این مجموعه و مراسم افتتاح آن گله‌مند حضور نیافتن مسئولان ارشد کشوری هستیم که با حضور خود می‌توانستند آینده روشنی را برای این استان تصویر کرده و امیدواری ایجاد کنند اما قطعاً راه‌اندازی چنین مجموعه‌های صنعتی و اشتغالزا بزرگترین شأن نظام اسلامی در حفظ کرامت جوانان و جویندگان کار است.

امام جمعه اردبیل به تلاش مضاعف انجام شده در این باب اشاره کرد و افزود: ما امروز وارد عرصه‌ای شدیم که دشمن با تمام توان و همت مضاعف خود تلاش می‌کند تا دستاوردهای ما را به یغما برده و نسل آینده ما را زیر چکمه‌های خبیث اندیشه و تفکر خود له کند به طوری که موضوع انرژی هسته‌ای نیز در این زمینه بهانه‌ای بیش نیست.

وی بیان داشت: دشمن با فشارها و تهدیدهای مختلف قصد سنجش اراده و بلوغ فکری ملت عاشورایی ایران را دارد در حالی که خود آنها به خوبی می‌دانند مردم عاشورایی و عاشق اهل بیت کشورمان هرگز دست در دست شیاطین نمی‌گذارند چرا که ویژگی مکتب اهل بیت دوری از هرگونه خواری و ذلت است به گونه‌ای که این ملت هرگز ذلتی را نمی‌پذیرد و حاضر است با تمام تحریم‌ها و تهدیدها بله قربان‌گوی دشمنان نشود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری پشتوانه مردمی را بزرگترین سرمایه در مقابله با هجمه‌های مختلف نظام استکباری توصیف کرد و گفت: در حفظ استقلال و عزت ملی ما به وجود چنین سرمایه‌گذارانی که چرخه تولید،‌ اشتغال و اقتصاد را رونق می‌دهند افتخار می‌کنیم و آنها را زمینه‌ساز چنین عزت بی‌نظیر می‌دانیم.

عاملی همکاری کامل مسئولان را در کنار اتحاد و وحدت آنها ضروری خواند و ادامه داد: دشمنان ما امروز پشت در منتظر هستند تا از کوچکترین اختلاف بزرگترین توطئه را بچینند که ضرورت دارد در حفظ استقلال کوتاهی نکنیم.

وی از حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل خواست تا با توجه به سابقه حضور در کشور عراق با مسئولان آن کشور رایزنی کرده تا زمینه فروش تولیدات کارخانه سبلان خودرو به خارج از کشور نیز فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان همچنین توسعه واحدهای وابسته و زیر‌مجموعه صنعت خودرو‌سازی را یادآور شد و تصریح کرد: شایسته نیست کارگزاران نظام اسلامی داد توزیع نا‌عادلانه منابع و ثروت را بزنند چرا که امروز ریش و قیچی دست ماست و ما خودمان می‌‌توانیم با تلاش خود منابع بیشتری را جلب و جذب استان کنیم.

عاملی اظهار داشت: در توسعه استان هیچ مانع و گره لاینحل وجود ندارد و ما باید به دور از هرگونه نگاه و نگرش فردی و جناحی و حزبی پیگیر طرح‌ها و پروژه‌ها و جذب سرمایه‌گذاران باشیم و مدام شعار تبعیض سر ندهیم.

وی تاکید کرد: روحیه خدمتگزاری در تمام مسئولان و خادمان این ملت موج می‌زند و با اتحاد و وحدت سال به سال و روز به روز می‌توانیم حرکت رو به رشد داشته و زمینه اشتغال،‌ کار‌آفرینی وتوسعه اقتصادی را فراهم آوریم.

امام جمعه اردبیل تنوع قابلیت‌های استان را در تمام بخش‌ها یادآور شد و افزود: ‌اگر این قابلیت‌ها به درستی احیا شود حتی یک نفر بیکار نیز در این استان وجود نخواهد داشت.

عاملی در پایان سخنان خود اصلی‌ترین عنصر توسعه استان را حضور سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی شهرک‌ سرمایه‌گذاری خارجی همانند استان همسایه آذربایجان شرقی برشمرد و اظهار داشت: ما باید به اربابان سرمایه اعتماد و اطمینان داشته باشیم و حضور آنها را مغتنم بشماریم تا بستر کار و اشتغال برای جوانان که نمودی از عزت، فرهنگ متعالی و تربیت صحیح آنهاست در این استان محقق شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول