اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

10 درصد نیروهای شهرداری تحصیلات دانشگاهی دارند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: در حال حاضر فقط 10 درصد نیروهای شهرداری دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

10 درصد نیروهای شهرداری تحصیلات دانشگاهی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی عصر امروز در نشست شهرداران زنجان در استانداری اظهار داشت: در استان زنجان به تبع وضعیت کشوری، فقط 10 درصد نیروهای شهرداری زنجان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
وی افزود: در حال حاضر 4 هزار و 185 نیرو در شهرداری‌ استان زنجان وجود دارد.
معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر برخی از شهرداری‌های استان زنجان دارای تراکم نیرو هستند، ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های شهرداری قابل واگذاری است.
وی با بیان اینکه در برخی از کارها نیروی مازاد وجود دارد، اضافه کرد: برای تعدیل نیرو قانون مشخص وجود دارد، که در صورت مشخص شدن طرح می تواند اجرا شود.
کریمی همچنین با اشاره به برخی از اقدامات موجود در راستای درآمدزایی برای شهرداری‌ها افزود: ایجاد بازارچه‌ها برای عرضه مواد موردنیاز مردم از جمله این اقدامات است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 19 شهرداری در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: شهرداری متولی عمران و آبادانی در هر شهر است.
معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه شهرداری یک اداره عمومی و غیر دولتی است، ادامه داد: در حال حاضر شهرداری با سایر ارگان‌های استان تعامل خوبی دارد.
وی اذعان داشت: تنوع و گستردگی خدمات ارائه شده توسط شهرداری به مردم بسیار زیاد بوده و در بخش‌های مختلف این خدمات ارائه می‌شود.
کریمی با اشاره به اینکه شهرداری از بدو تولد تا لحظه مرگ با انسان‌ها همراه است، اضافه کرد: از لحظه‌ای که فرد از منزل خود خارج می‌شود با خدماتی که شهرداری انجام داده و یا انجام نداده همراه است.
وی آسفالت خیابان‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی، لوازم تعبیه شده در پارک‌ها و سایر خدمات ایجاد شده در فضای شهری را از اقدامات شهرداری ها برشمرد و بیان کرد: حتی اداره گورستان‌ها نیز به عهده شهرداری است و این امر اهمیت موضوع شهرداری و لزوم وجود آن در هر شهر را نشان می‌دهد.
معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط استانداری زنجان در زمینه شهرداری‌ها اضافه کرد: تشکیل ستاد عمران شهری تنها یکی از اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.
وی یادآور شد: تشکیل ستاد عمران شهری در پیشبرد اهداف شهری و توسعه عمران شهری بسیار تاثیرگذار بوده است.
کریمی تصریح کرد: با تشکیل ستاد مذکور گام‌های بسیار موثری در زمینه عمران و توسعه استان برداشته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مجموع پروژه‌های مصوب عمران شهری 160 عدد است، ادامه داد: سهم کمک‌های دولت به شهرداری‌ها در مقایسه با سال گذشته 10 برابر شده است.
معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه کمک 10 برابری یک جهش بزرگ در زمینه عمران شهری است، اضافه کرد: در حال حاضر با کمک‌های دولتی که ابلاغ شده اقدامات بسیاری در زمینه عمران استان صورت گرفته است.
وی حرکت‌های گسترده و بخشی در مباحث عمران شهری در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کل مبالغ مربوط در زمینه عمران شهری به تایید رسیده و در اختیار معاونت برنامه‌ریزی استانداری قرار داده شده است.
کریمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات حوزه عمرانی استانداری زنجان یادآور شد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه تهیه بانک اطلاعاتی شهرداری‌های استان زنجان است.
وی همچنین یادآور شد: در خصوص مصوبات ستاد عمران شهری نیز کتابچه‌ای در دست تدوین است که مبنایی برای پیگیری‌ها بوده و اساسی بر مستندسازی است.
معاون عمرانی استاندار زنجان در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات موجود در شهرداری‌ها اضافه کرد: یکی از این مشکلات تامین سرانه فضای سبز توسط شهرداری‌ها در شهرهای مختلف است.
وی اذعان داشت: این موضوع به‌صورت معمول وجود داشته و شهرداری‌ها در گرفتن اراضی از مجموعه‌های دولتی با مشکل مواجه هستند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اقدامات خوبی در زمینه عمران شهری صورت می‌گیرد، یادآور شد: شهروندان به صورت مستقیم و غیر مستقیم با شهرداری ارتباط دارند و باید خدمات به‌گونه‌ای ارائه شود که با رضایت شهروندان همراه شود.
معاون عمرانی استاندار زنجان خاطر نشان کرد: مسئولان ذی‌ربط در شهرداری‌ها باید با استفاده از اعتبارات و کمک‌های صورت گرفته به شهرداری‌ها که میزان این کمک‌ها درصدی نیز نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است اقدامات لازم را در راستای عمران و آبادی شهرهای استان انجام دهند.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه روسای شهرداری‌های استان زنجان به ارائه برخی از مشکلات و نظرات خود در زمینه مسائل موجود در پروژه های عمرانی استان پرداخته و خواستار مساعدت مسئولان استانی در این زمینه شدند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول