اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

43 درصد دهیاران کهگیلویه و بویراحمد تحصیلات دانشگاهی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 43 درصد دهیاران کهگیلویه و بویراحمد دارای تحصیلات دانشگاهی تا مقطع فوق لیسانس هستند.

43 درصد دهیاران کهگیلویه و بویراحمد تحصیلات دانشگاهی دارند

ابراهیم جعفری صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: فعالیت‌های نظام اسلامی در روستاها طی 33 سال گذشته بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

* انقلاب اسلامی سبب توسعه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد شده است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: رشد و توسعه روستایی در سال‌های اخیر با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

جعفری با اشاره به تلاش دهیاران در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها از دهیاران به عنوان نماینده دولت در روستاها قدردانی کرد.

وی دهیاران را نمایندگان وزارت کشور در سطح روستاها دانست و همکاری سایر ادارات و مردم با دهیاران را خواستار شد.

جعفری یادآور شد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید با همت و تلاشی بیش از پیش در راستای عمران و آبادانی روستاها اقدام کنند.

وی ایجاد منابع درآمدی برای دهیاری‌ها با استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در روستاها را از مهم‌ترین وظایف دهیاران عنوان کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: دهیاران نهادی عمومی، مستقل و خودکفا بوده که همان وظایف شهرداران را در سطح کوچکتری دارا هستند.

* دهیاران میزان تحصیلات خود را افزایش دهند

این مقام مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد توسعه عمران روستایی، رشد امکاناتی همچون آب، برق، گاز، مخابرات و مسکن‌ روستایی در کنار آسفالت معابر روستایی را از جمله خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روستاها عنوان کرد.

جعفری با بیان اینکه خدمات‌رسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر شتاب گرفته است، ابراز داشت: در حال حاضر بسیاری از روستاها به امکانات رفاهی اولیه و مطلوبی رسیده‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود 43 درصد دهیاران کهگیلویه و بویراحمد دارای تحصیلات عالیه هستند، افزایش سطح تحصیلات دهیاران در راستای خدمات‌رسانی بهتر به روستاها را مؤثر دانست.

جعفری ابراز داشت: در کهگیلویه و بویراحمد 289 دهیاری وجود دارد که 122 نفر از دهیاران این دهیاری‌ها دارای تحصیلات دانشگاهی تا مقطع فوق لیسانس هستند.

وی با اشاره به نقش تحصیلات در اجرای کمی و کیفی طرح‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی در روستاها افزود: 289 دهیار در کهگیلویه و بویراحمد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند.

جعفری تصریح کرد: دهیاران باید میزان تحصیلات خود را افزایش داده و ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و عمرانی می‌تواند برای دهیاران و مردم روستا مؤثر واقع شود.

* نقش دهیاران در انتخابات برجسته است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیکی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین وظایف امروز دهیاران، تشویق مردم مناطق مختلف روستایی در راستای حضور حداکثری در انتخابات است.

جعفری تصریح کرد: شورای اسلامی و دهیاران در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور به وظیفه شرعی و سیاسی خود در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن به مردم تلاش کنند.

وی با تأکید بر رعایت همه ضوابط و قوانین، رعایت سلسله مراتب در مکاتبات، هماهنگی و همکاری با شوراهای اسلامی، عدم استفاده از اموال عمومی و احترام و راهنمایی صحیح مردم از دهیاران خواست در رعایت قوانین دقت لازم را داشته باشند.

جعفری با اشاره به فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری روستائیان و عشایر از دهیاران خواست تا همکاری لازم را با ستاد انتخابات شهرستان خود داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول