اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکشی محسوس و نامحسوس برای مقابله با حضور اتباع

پلیس هرمزگان نسبت به "اشتغال بیگانگان در اصناف" هشدار داد

خبرگزاری فارس: سرپرست پلیس اطلاعات و امنیت عمومی هرمزگان، نسبت به "بکارگیری و اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز در اصناف، کارگاه‌ها و انبارها و کارگاه‌های تولیدی" هشدار داد.

پلیس هرمزگان نسبت به "اشتغال بیگانگان در اصناف" هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هرمزگان یکی از استان‌های است که به دلیل بازار کار مناسب در بخش‌های تجاری، خدماتی و کشاورزی همواره پذیرای مهاجران خارجی به ویژه از کشورهای افغانستان و پاکستان بوده است.

بروز جنگ در افغانستان طی دهه اخیر و وقوع پدیده‌هایی همانند سیل در پاکستان سبب شده است، افراد بیشتری از این کشورها همواره به این استان ساحلی مهاجرت کنند.

استان هرمزگان نیز طی سال‌های اخیر در لیست استان‌های "پاک از اتباع بیگانه" قرار گرفته است.

هر چند که این طرح برای هرمزگان طی سال‌های گذشته مصوب شده است، اما بارها اجرای آن با توافق دولت‌های ایران و افغانستان به تعویق افتاد تا اینکه سرانجام در سال گذشته این طرح با اعمال محدودیت‌هایی محسوس در حوزه‌های همانند اشتغال و آموزش رنگ و بوی اجرایی به خود گرفت.

سرپرست پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان هرمزگان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تشدید اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع‌آوری اتباع بیگانه شاغل در صنوف استان هرمزگان خبر داد.

سرهنگ بهرام عزیزی در همین راستا افزود: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی مأموران اداره نظارت بر اماکن استان طرح شناسایی و برخورد با اتباع بیگانه شاغل در صنوف را اجرا کرده‌اند.

وی افزود: در این راستا 67 واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید و تعدادی اتباع خارجی که به صورت غیرقانونی در واحدهای صنفی شاغل بودند دستگیر و جهت طرد از کشور به اردوگاه و کمپ نگهداری اتباع بیگانه در بندرعباس تحویل شدند.

عزیزی در پایان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از حضور و اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز در صنوف و کارگاه‌ها، شرکت‌ها و انبارهای خصوصی، مراتب را از طریق تلفن 110 فوریت‌های پلیسی به پلیس اطلاع و تحت هیچ شرایطی ضمانت یا سفارش، آنان جهت اشتغال را نکرده و از تماس و ارتباط با آنان خودداری کنند.

همچنین طی ماه‌های اخیر نیز بارها و بارها مسئولان امنیتی در هرمزگان، چالش‌ها و آسیب‌های متصور پیرامون حضور غیرمجاز اتباع بیگانه در این استان را گوشزد کرده‌اند.

امید می‌رود با اخراج اتباع غیرمجاز در حوزه‌هایی همانند اشتغال، آموزش و پرورش، سلامت و امنیت وضعیت استان‌های تحت اجرای طرح یاد شده، بهبود یابد.

تخمین زده می‌شود در هرمزگان بیش از 80 هزار تبعه خارجی که اکثرا افاغنه و پاکستانی هستند، حضور داشته باشند.

این اتباع اغلب در مزارع و بخش‌های خدماتی مشغول به کار هستند.

همچنین سالانه بیش از 40 هزار نفر از این اتباع به صورت داوطلبانه و اجباری از استان هرمزگان توسط پلیس و قوه قضائیه طرد می‌شوند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول