اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارآفرین برتر شهرستان دنا:

کشاورزی سی‌سخت توانمندی بالایی در اشتغال‌زایی دارد

خبرگزاری فارس: کارآفرین برتر شهرستان دنا گفت: این شهرستان توانایی بالایی را در ایجاد اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

کشاورزی سی‌سخت توانمندی بالایی در اشتغال‌زایی دارد

عزت‌الله عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دنا گفت: شرکت صنایع غذایی نگین‌گل سی‌سخت در سال 85 با توجه به شرایط جغرافیایی سی‌سخت و وجود باغات فراوان و آب‌های روان و نیاز این شهر به صنایع تبدیلی و به منظور حمایت از باغداران کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: این شرکت با سرمایه 10 میلیارد ریال که 50 درصد از آن از محل بنگاه‌های زودبازده و مابقی از طرف خود شرکت تامین شده‌ بود، تاسیس گردید.

این کارآفرین برتر بیان کرد: این شرکت در سال 87 به دست وزیر کشاورزی وقت با تولید انواع مربا، مارمالاد و پوره سیب درختی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و از آن زمان تاکنون توانسته سالانه صدها تن محصول تولید و به استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان صادر کند.

عمادی اظهار کرد: این محصول تولیدی در خود استان هم توزیع می‌شود و خوشبختانه استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.

وی گفت: این کارخانه دارای آزمایشگاه شیمی و فیزیک بوده و محصولات آن مورد تایید اداره استاندارد نیز قرار گرفته است.

کارآفرین برتر شهرستان دنا یادآور شد: این شرکت دارای 15 نفر نیروی کار است که سه نفر آن لیسانس و مابقی دیپلم و فوق دیپلم و زیر دیپلم هستند و در پیک بهره‌برداری بیشتر که عمدتا سه ماهه پاییز بوده این نیروها به 20 نفر افزایش می‌یابند.

عمادی عنوان کرد: از ویژگی‌های این شرکت توسعه‌پذیر بودن آن است که با توجه به مواد اولیه فراوانی که در این شهرستان وجود دارد در صورت تامین نیاز مالی و تجهیز آن به راحتی می‌تواند تولیدات خود را چندین برابر افزایش داده و با بسته‌بندی اسپتیک آن را به خارج از کشور صادر کند.

این فرهنگی بازنشسته به عنوان کارآفرین برتر شهرستان دنا تصریح کرد: امید است با همکاری و مساعدت مسئولین ذی‌ربط این شرکت بتواند به اهداف بلند خود که تولید هزار تن در سال و اشتغال‌زایی حدود 100 نفر بوده، برسد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول