اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

عبادی: ارتقای سطح تحصیلات دانشگاهی را دنبال می‌کنم

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در بیرجند و درمیان با تاکید بر ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای دانشگاه‌های بیرجند ارتقای سطح تحصیلات است.

عبادی: ارتقای سطح تحصیلات دانشگاهی را دنبال می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی صبح امروز در جمع فرهنگیان و دانشگاهیان بیرجندی به تشریح برنامه‌های خویش پرداخت.

وی با اشاره به وظایف سه‌گانه پیامبر عظیم‌الشان اسلام از منظر قرآن اظهار داشت: تلاوت آیات قرآن، تزکیه مردم و تعلیم آنان سه وظیفه خطیر پیامبر در قبال مردم به حساب می‌آید.

امام جمعه موقت بیرجند و کاندیدای نمایندگی حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که در قرآن به جز یک مرتبه هرگاه که سخن از تعلیم و تربیت آمده، تزکیه و پرورش بر تعلیم ارجحیت و برتری داشته است، گفت: ما هم باید تمام تلاش خود را در راستای پرورش نیروی انسانی مستعد و توانمند چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه‌ها به کار گیریم.

عبادی با برشمردن انواع استعدادهای انسان‌ها ابراز داشت: انسان دارای سه استعداد هنری، علمی و معنوی است.

وی افزود: انسان‌های عصر حاضر در راستای پرورش استعدادهای هنری و علمی خویش تلاش‌های زیادی کرده و هنرمندان و دانشمندان بزرگی را به دنیا معرفی کرده‌اند، اما برای پرورش استعداد معنوی در جامعه جهانی تلاش خاصی صورت نگرفته است.

*مشکل جهان غرب، بی‌توجهی به پرورش استعداد معنوی است

نامزد نمایندگی حوزه انتخاباتی بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی مشکل حال و حاضر جهان بشریت را نیز نشأت گرفته از بی‌توجهی به همین استعداد دانست و افزود: جهان پیشرفت‌های زیادی کرده اما اینک با 7 میلیارد نفر جمعیت، دانشمندان بیشترین ترس از خطر انقراض بشر را نیز دارند.

عبادی افزود: اکنون ارائه علم بدون تزکیه و پرورش در دنیای غرب، بمب‌های هسته‌ای و شیمیایی به وجود آورده که نشانگر این موضوع است که علم بدون تهذیب می‌تواند انسان را از هر درنده‌ای درنده‌تر کند.

وی اضافه کرد: در یک کلام باید ابتدا انسان پرورش دهیم و سپس عالم بسازیم و در هر صورت تهذیب بر تعلم برتر است.

نامزد نمایندگی حوزه انتخاباتی بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطرناک بودن این موضوع که شاخص را علم قرار داده و علم محور شویم، ابراز داشت: اگر این اتفاق در جامعه بیفتد به همان راهی خواهیم رفت که غربی‌ها از دهها سال گذشته آن را در پیش گرفته‌اند.

عبادی با اشاره به عوض شدن سیر حرکتی غرب با توجه به شکل گرفتن جریان 99 درصدی گفت: راهی که غرب در زمان حال در پیش گرفته است مطمئنا به اسلام ناب محمدی(ص)ختم خواهد شد.

*علم محوری نظام آموزشی مشکل بزرگ آن است

وی با برشمردن مشکلات آموزش‌ و پرورش در زمان حال، یکی از مهمترین آنها را علم محور شدن نظام آموزشی کشور دانست و افزود: زمانی که معاونت پرورشی را حذف کردیم نظام آموزشی ما نیز مانند نظام آموزشی غرب علم را در سرلوحه کار خود قرار داد که می‌تواند در آینده خطرات بیشماری را به همراه داشته باشد.

نامزد نمایندگی حوزه انتخاباتی بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی احداث مدارس قرآنی در سطح شهر را یکی از راه‌های فائق آمدن بر این مشکل دانست و ادامه داد: ما نیز باید با الگوبرداری از شهر قم مدارسی را بسازیم که محور در آن‌ قرآن بوده تا والدین با آسودگی خیال فرزندان خویش را در آین مدارس ثبت‌نام کنند.

*عدم ارتباط بین آموزش‌ و پرورش و حوزه مشکل دیگر نظام آموزشی کشور است

عبادی یکی دیگر از مشکلات آموزش‌ و پرورش را نبود ارتباط آن با حوزه و روحانیت دانست و افزود: با ایجاد این ارتباط می‌توان در به وجود آمدن پرورش در نظام آموزشی کشور موثر بود.

وی یکی از مهمترین نیازهای دانشگاه‌های بیرجند را ارتقای سطح تحصیلات دانست و ادامه داد: با به وجود آوردن تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا در این دانشگاه‌ها می‌توان سطح علمی مردم را ارتقا بخشید.

نامزد نمایندگی حوزه انتخاباتی بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی مشکلات سخت ‌افزاری همچون نبود وسایل ایاب ‌و ذهاب، سلف‌سرویس، خوابگاه و غذای مناسب در سطح دانشگاه‌ها را از دیگر مشکلات موجود در دانشگاه‌ها برشمرد و ادامه داد: ریشه بسیاری از این مشکلات عدم درآمدزایی دانشگاه‌ها است.

*با ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنایع می‌توان برای دانشگاه‌ها درآمدزایی کرد

عبادی افزود: به وسیله ایجاد ارتباط میان صنعت،معدن و کشاورزی با دانشگاه‌ها می‌توان این مشکلات را به حداقل رساند.

وی راهکار ایجاد ارتباط دانشگاه با صنایع گوناگون را ایجاد نظام‌هایی شبیه نظام‌مهندسی به منظور نظم بخشیدن به این موضوع دانست و افزود: با ایجاد چنین نظام‌هایی علاوه بر اینکه صنعت نظام‌مند می‌شود دانشجویان نیز وارد بازار کار شده و راهی برای تحقق طرح‌های خویش می‌یابند.

نامزد نمایندگی حوزه انتخاباتی بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین آمار بیکاری مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها است، گفت: شاید طرح مذکور بتواند این مشکل را نیز تا حدی برطرف کند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول