اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

فرصت‌های اشتغال برای جوانان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت‌های اشتغال باید برای جوانان تحصیلکرده در زمینه‌های مختلف ایجاد شود.

فرصت‌های اشتغال برای جوانان ایجاد شود
موید حسینی صدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: هم‌اکنون جوانان زیادی در رشته‌های مختلف با سپری کردن تحصیلات دانشگاهی تخصص‌های لازم کسب کرده‌اند بر این اساس باید ضمن شناسایی ظرفیت‌های استان در راستای به کارگیری توانمندی‌های آنها گام‌های بلندی برداشته شود.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آذربایجان غربی برای ایجاد اشتغال معادن مختلف است به طوری که در این استان انواع معدن اعم از نمکی، سنگ تزئینی، مس، طلا و ... وجود دارد باید از تخصص‌های جوانان در راستای بهره‌برداری از آنها استفاده شود تا علاوه بر ایجاد فرصت شغلی، اقتصاد هم در شاخص‌های مختلف به میزان قابل توجهی رشد پیدا کند.
حسینی صدر با تاکید بر اینکه باید استعدادهای معدنی استان به شکل مطلوب شناسایی شود، یادآوری کرد: به جز صنعت کشاورزی، آذربایجان غربی در حوزه‌های دیگری از جمله معدن و معدن‌کاری از استعدادهای زیادی برخوردار است که در صورت شناسایی و بهره‌برداری میزان اشتغال‌زایی استان نسبت به وضعیت کنونی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.
این مسئول به لزوم رفع کردن موانع موجود برای استخراج معادن اشاره کرد و گفت: یکی از موانع مسائل محیط زیستی است که باید ضمن جلوگیری از آسیب دیدن منابع طبیعی در راستای اکتشاف و استخراج از معادن گام‌های اساسی برداشته شود و لازمه آن ایجاد آشنایی بین مسئولان نسبت به ظرفیت‌های معدنی و شیوه بهره‌برداری علمی از آنها است.
این مسئول به ضعف تکنیک معدن‌کاران نیز اشاره کرد و گفت: معدن‌کاران گاهی به دلیل ضعف تکنیک و نداشتن دانش فنی قادر به فرآوری مواد معدنی نیستند و به صادرات خام و خام‌فروشی مواد معدنی بسنده می‌کنند از این رو باید در راستای رفع مشکلات مختلف معدن‌کاران اعم از دسترسی به نیروی انسانی متخصص، رفع کمبود نقدینگی و ... گام برداشته شود تا آنها محصولات فرآوری شده صادر کنند که این مطلب موجب رشد اقتصادی استان می‌شود.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات فعالان عرصه معدن موضوع بیمه کردن کارگران زیرپوشش است با توجه به اینکه یکی از فاکتورهای ایجاد اشتغال پایدار بیمه کردن کارگران است باید با مشارکت دولت تمهیداتی در این راستا برای حمایت از کارکنان و کارفرمایان به طور کاربردی اتخاذ شده جنبه عملیاتی پیدا کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول