اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بوکان:

85 درصد مواد مخدر افغانستان تحت نظر انگلیسی‌ها تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بوکان با بیان اینکه بیش از 90 درصد مواد مخدر جهان در افغانستان تولید می‌شود،‌ گفت:‌ بیش از 85 درصد این مقدار در یکی از استان‌های تحت نظارت نیروهای انگلیس، تولید می‌شود.

85 درصد مواد مخدر افغانستان تحت نظر انگلیسی‌ها تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان حسن عباسی صبح امروز در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوکان اظهار داشت: مواد مخدر و اعتیاد پدیده‌ای جهانی است که تمام جوامع بشری را تهدید می‌کند و تهدید این پدیده خانمان‌سوز مربوط به کشور یا جامعه خاصی نیست بلکه برای کل جهان آزاردهنده است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مواد مخدر جهان در افغانستان که در همسایگی ایران قرار دارد تولید می‌شود، افزود: بیش از 85 درصد این مقدار مواد مخدر در یکی از استان‌های این کشور که تحت نظارت نیروهای انگلیسی است تولید می‌شود.

عباسی تصریح کرد: در راه مبارزه با مواد مخدر بیش از چهار هزار نفر از نیروهای نظامی و انتظامی و جوانان پاک و مومن ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند و ایران یکی از کشورهای پیشگام در مبارزه با مواد افیونی در جهان است.

فرماندار بوکان خاطرنشان کرد: اعتیاد باعث از بین رفتن سرمایه‌های انسانی، اقتصادی و عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی بر مقوله پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و اهمیت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه را برای مقابله با این پدیده شوم مهم دانست و گفت: انجام ورزش، تشکیل کلاس‌های آموزش خانواده در مناطق محروم و روشنگری روحانیون و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در امر پیشگیری از اعتیاد حائز اهمیت است.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب بوکان گفت: از زمان خلقت بشر تاکنون اعتیاد به مواد مخدر وجود داشته و امروز اعتیاد به عنوان یک معضل جهانی شناخته می‌شود و انواع مواد مخدر صنعتی جوامع بشری را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی اظهار داشت: مصرف مواد مخدر یک بلای اجتماعی خانمان‌سوز است که موجودیت فرد و بقای آن را تهدید می‌کند و موجب می‌شود برای پیشگیری و درمان اعتیاد عزمی ملی و همه جانبه به کار بگیریم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول