اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بهزیستی میاندرود:

اطلاع‌رسانی مضرات استفاده از مواد مخدر در میاندرود آغاز شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره بهزیستی شهرستان میاندرود با اعلام بخشی از برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه اطلاع‌رسانی در این شهرستان، از آغاز نهضت آگاهی‌بخشی به جوانان و خانواده‌ها درباره مضرات استفاده از مواد مخدر خبر داد.

اطلاع‌رسانی مضرات استفاده از مواد مخدر در میاندرود آغاز شد

محمدعلی رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به آسیب‌های جدی که مواد مخدر صنعتی به سلامت فرد و جامعه وارد می‌کنند، گفت: مصرف شیشه سه برابر قرص اکستازی، پنج برابر کراک و هفت برابر تریاک اعتیادآور است.

سرپرست بهزیستی میاندرود با اشاره به برداشت غلط مردم از اینکه شیشه اعتیادآور نیست و خطری ندارد، افزود: این افکار و اطلاعات غلط است چرا که مصرف این مواد باعث اختلالات روانپزشکی در فرد می‌شود و عوارض آن بر بدن انسان بسیار گسترده و خطرناک است.

این مسئول با بیان اینکه خانواده‌ها باید درباره مسایل مواد مخدر و عوارض مصرف آن اطلاعات درستی داشته باشند، گفت: تنها در این صورت است که خانواده‌ها با رفتارشناسی فرزند خود در صورت ابتلا به مصرف این مواد موضوع را کشف خواهند کرد.

سرپرست بهزیستی میاندرود ابراز داشت: مصرف یکبار حشیش باعث مرگ هزاران سلول مغزی خواهد شد که هیچ جایگزینی نیز برای آن تعریف نشده است.

وی شناخت علائم اعتیاد را گامی موثر برای پیشگیری از ادامه مصرف و کاهش عوارض اعتیاد دانست و تاکید کرد: مثلاً مصرف حشیش موجب قرمز شدن مردمک چشم می‌شود که بیشتر جوانان و کسانی که از این ماده مخدر استفاده می‌کنند یک داروی نفازلین چشمی در جیبشان وجود دارد.

رنجبر ادامه داد: خانواده‌ها باید این مواد و عوارض استفاده از آن را بشناسند تا در صورت ابتلا فرزندان بدانند که به کدام ماده مخدر اعتیاد دارد.

این مسئول با بیان اینکه خانواده در افزایش و یا کاهش ابتلا به مصرف مواد در بین فرزندان بسیار موثر است، افزود: در خانواده‌هایی که مشاجره و نزاع بیش از حد وجود دارد یا در خانواده‌های تک والدین احتمال مبتلا شدن به اعتیاد در بین فرزندان بیشتر است.

سرپرست بهزیستی میاندرود با بیان اینکه گاهی به غلط عده‌ای اطلاعات مربوط به مصرف این مواد را به فرزندان خود نمی‌دهند، ادامه داد: گاهی خانواده‌ها می‌ترسند که با گفتن عوارض این مواد قبح مطلب بریزد و موجب اعتیاد شود که در واقع چنین موضوعی درست نیست چرا که با دادن اطلاعات درست به فرزندان آنها را با مخاطرات استفاده از این مواد آشنا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد خانواده‌ها دیر از اعتیاد فرزندانشان باخبر می‌شوند، یادآور شد: نظارت بر رفتار فرزندان باید به شکل منطقی و دائمی صورت پذیرد.

رنجبر با اشاره به مصرف عادی قلیان و سیگار در بین جوانان ابراز داشت: خطرات و مضرات قلیان به مراتب بیشتر از سیگار است چرا که دود سنگین شده همراه با رطوبت وارد بدن می‌شود و به ریه‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

این مسئول با اعلام بخشی از برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه اطلاع‌رسانی در این شهرستان از آغاز نهضت آگاهی‌بخشی به جوانان و خانواده‌ها خبر داد.

سرپرست بهزیستی میاندرود با بیان اینکه 60 درصد اعتیادها از دوستان نشات می‌گیرد، اذعان داشت: خانواده‌ها باید با مراقبت از فرزندان خود و آشنایی با خانواده دوستان فرزندانشان بر نظارت خود در این زمینه بیفزایند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول