اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری اردستان:

تبدیل مواد مخدر سنتی به صنعتی زنگ خطری برای خانواده‌ها است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان اردستان گفت: تبدیل مواد مخدر سنتی به صنعتی زنگ خطری برای خانواده‌ها و مسئولان است زیرا این مواد با کم‌ترین امکانات در منزل نیز قابل تولید هستند.

تبدیل مواد مخدر سنتی به صنعتی زنگ خطری برای خانواده‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید امیر جعفری صبح امروز در نشست کمیسیون تخصصی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از بزرگ‌ترین قربانیان تولید و توزیع مواد مخدر در جهان است، اظهار کرد: در این راستا هیچ کشوری به اندازه ایران فعالیت و تلاش نداشته و شهید و مجروح نداده است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت بین‌المللی و از طرف دیگر مسائل سیاسی و نقشه‌های استعماری دولت‌های غربی برای سست کردن بنیان‌های اجتماعی نظام جمهوری اسلامی سالانه هزینه بسیاری در این راستا به جمهوری اسلامی تحمیل می‌شود، افزود: برخی روشنفکران در جهان و حتی ایران فکر می‌کردند  با اشغال افغانستان توسط آمریکا مشکلات تهیه و قاچاق مواد مخدر رفع می‌شود، اما در عمل دیدیم که نه تنها تهیه و توزیع مواد مخدر در افغانستان کم نشد بلکه افزایش چشمگیری نیز پیدا کرد.

سرپرست فرمانداری اردستان با اشاره به اینکه آنچه امروزه در کشورهای صنعتی و توسعه یافته دیده می‌شود نتیجه رشد صنعت بدون دین و معنویت و گسترش نظام سرمایه داری است، تصریح کرد: در این کشورها در حوزه اخلاق با بی‌بند و باری و فساد اخلاقی و در حوزه مواد مخدر با تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی و گسترش فورمولاسیون تولید این مواد به کشورهای در حال توسعه نظیر ایران نه تنها تلاشی جدی در زمینه مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر در جهان انجام نمی‌دهند بلکه سعی در گسترش این پدیده دارند و امروزه شاهد هستیم این کشورها نیز دچار افزایش آمار معتادان در سطح جامعه خود هستند و با این معضل دست به گریبانند.

وی انتقال گرایش در تولید و مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی را زنگ خطری برای خانواده‌ها و مسئولان دانست و افزود: با توجه به امکان تولید راحت این مواد با کم‌ترین امکانات به نحوی که در منزل نیز قابل تولید است و از طرفی تشخیص آن برای خانواده‌ها مشکل است و آشنایی بیشتر خانواده‌ها و عزم جدی مسئولان در فرهنگ سازی و آموزش پیشگیری و مبارزه با تولید و توزیع این مواد ضروری است.

جعفری اضافه کرد: نباید نقش و اهمیت دین و ارزش‌های دینی و پایبندی به آن را در جلوگیری از مفاسد اخلاقی، رفتاری و اجتماعی و به ویژه بحث اعتیاد به مواد مخدر و الکلی را نادیده گرفت.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول