اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری:

نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر در شهرکرد برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری از برپایی نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر در شهرکرد در سال جاری خبر داد.

نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر در شهرکرد برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در این استان اظهار داشت: مواد مخدر امروزه به مسئله پیچیده‌ای در جهان تبدیل شده که اثرات زیان‌بار و مخرب این پدیده شوم به اندازه‌ای است که می‌توان گفت میزان خطر آن کمتر از تروریسم و سلاح‌های شیمیایی نیست.

وی افزود: مافیای سیاسی و اقتصادی مواد مخدر به راحتی دست از این پدیده خانمان‌برانداز برنمی‌دارند و اهداف خود را به دنبال آن پیگیری می‌کنند.

آقاخانی به عوامل تولید و توزیع مواد مخدر در جهان اشاره کرد و گفت: تجارت مواد مخدر تجارت پرسودی است که جز با سیاستگذاری‌های قدرت‌های بزرگ دنیا امکان ندارد.

وی ادامه داد: انگلیس مسئول مبارزه با مواد مخدر در افغانستان است که متاسفانه نه تنها در جلوگیری از تولید و توزیع مواد مخدر کاری انجام نداده بلکه در توسعه و گسترش آن نیز نقش بسیار زیادی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح مبارزه با مواد مخدر در جهان تاکنون به طور جدی دنبال نشده است، اظهار داشت: رشد و گسترش تولید و توزیع مواد مخدر بعد از حادثه 11 سپتامبر نه تنها کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد که عدم وجود امنیت و دخالت‌های کشورهای بزرگ در این میان نقش بسیار مهمی داشته است.

آقاخانی افزود: وجود 250 میلیون معتاد و 50 میلیون نفر مبتلا به بیماری ایدز گواه روشنی بر رشد و گسترش اعتیاد به مواد مخدر در جهان است که با تعامل و همکاری دولت‌ها به ویژه قدرت‌های بزرگ باید جلوی این روند را گرفت.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر به یک مجادله بین‌المللی تبدیل شده است، گفت: اراده سیاسی پرقدرتی برای مقابله با تولید و توزیع مواد مخدر نیاز است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری به اقدامات انجام گرفته از سوی این شورا اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی تاکنون انجام گرفته که برهمین اساس در سال گذشته به عنوان استان نمونه در کشور معرفی و شناخته شدیم.

آقاخانی تحرک و جهش در مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر را از مهم‌ترین رویکردهای این شورا در سال جاری عنوان کرد و افزود: افتتاح اردوگاه ماده 16 در تیرماه و گشایش نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر در شهرکرد نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این شورا در سال جاری است.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول