اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

تعمیق باورهای دینی، جوانان را در برابر مواد مخدر واکسینه می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعمیق باورهای دینی و مذهبی جوانان و نوجوانان را از گرفتار شدن در دام مواد مخدر واکسینه می‌کند.

تعمیق باورهای دینی، جوانان را در برابر مواد مخدر واکسینه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی پیش از ظهر امروز در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در این استان اظهار داشت: کشور ما در عرصه‌های مختلفی با دشمن درگیر است به گونه‌ای که تاکنون اقدامات و تلاش‌های بسیاری در این راستا انجام داده تا نظام جمهوری اسلامی ایران را ضعیف و سرنگون کند.

وی افزود: در 33 سال گذشته که شعار نظام جمهوری اسلامی ایران که بازگشت به ارزش‌های معنوی و الهی و قرار دادن بشریت در مسیر سعادت و کمال بوده تا حدود زیادی محقق شده است و شاهد حاکم شدن گفتمان انقلاب اسلامی در فضای بین‌المللی هستیم.

عنابستانی به عرصه‌های مختلف نبرد دشمن با نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: عرصه نظامی یکی از این عرصه‌هاست همچنین نبرد تسلیحاتی و فضای روانی نیز در این عرصه از مصادیق بارز آن است که کشور در برابر این ترفندها با اقتدار ایستاده و توفیق کامل را برای خود به بار آورده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، عرصه فرهنگی را از عرصه‌های مهم و حساس نبرد دشمن عنوان کرد و گفت: مبارزه و تهاجم فرهنگی دشمن موضوع مهمی بود که مقام معظم رهبری از همان ابتدا خطر و تهدیدات بسیار آن را درک کرده و به ملت ایران گوشزد می‌کردند و با عناوینی چون شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از سال‌های بعد از پایان جنگ تحمیلی مورد توجه ایشان قرار گرفت.

عنابستانی تصریح کرد: در حالی که کشور با خطرات و تهدیدهای بسیار دشمن در این عرصه رو‌به‌رو است اما خوشبختانه توفیق کامل ملت ایران در این عرصه نیز مشهود است که نمونه آن را می‌توان در حضور پررنگ و حماسی جوانان کشور در عرصه‌های مختلف دینی و فرهنگی کشور از جمله اعتکاف مشاهده کرد.

وی در ادامه عرصه اقتصادی را از عرصه‌های بسیار حساسی عنوان کرد که دشمن امید زیادی به آن بسته و با اقدامات غیرمستقیم خود سعی دارد ملت ایران را از پای درآورد و اعتراضات مردمی را برانگیزاند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در عرصه اقتصادی تا سال‌های گذشته نتوانسته بودیم موفق عمل کنیم اما به دنبال عجین شدن الگوهای اقتصادی با نظام اقتصادی کشور، رشد و جهش خوبی در این عرصه بدست آوردیم به گونه‌ای که با وجود فشار تحریم‌های تحمیل شده نه تنها از مواضع خود کوتاه نیامده بلکه مقتدرانه به حیات خود ادامه می‌دهیم.

عنابستانی، عرصه علمی را از دیگر عرصه‌های مهم نبرد دشمن با کشور عنوان کرد و اظهار داشت: ایران خوشبختانه در این عرصه هم موفق عمل کرده و به زودی به یکی از کشورهای برتر جهان در عرصه علمی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: موفقیت ایران در همه عرصه‌های ذکر شده مشهود و قابل توجه است این در حالی است که در عرصه مواد مخدر که یکی از عرصه‌های مهم و حیاتی نبرد دشمن با ما به شمار می‎رود نتوانسته‌ایم به نحو شایسته‌ای، موفق عمل کنیم.

عنابستانی تصریح کرد: نبرد ما در عرصه مواد مخدر به اندازه تمام عرصه‌ها مهم و باارزش است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه مواد مخدر امروز به یک بحران جدی در کشور تبدیل شده است، بیان داشت: در حال حاضر بیش از 2 میلیون نفر معتاد در کشور وجود دارد که بیشتر آن‌ها از قشر جوان هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ارائه مدل کامل و دقیق اجتماعی برای اوقات فراغت جوانان تاکید کرد و گفت: متاسفانه برنامه‌هایی که برای اوقات فراغت جوانان اجرا می‌شود تنها 10 درصد این جمعیت را پوشش می‌دهد که باید در این راستا برنامه‌ها و الگوهای کارآمدتری ارائه داد.

وی، تعمیق باورهای دینی را از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر برشمرد و افزود: واکسینه کردن جامعه از طریق باورهای دینی، ایجاد اعتماد به نفس و هویت‌بخشی به جوانان از دیگر این راهکارهاست.

عنابستانی با بیان اینکه بیش از 89 درصد کشفیات مواد مخدر در کشور ایران صورت می‌گیرد، تصریح کرد: کاهش تقاضا برای مواد مخدر از اهمیت بیشتری برخوردار است که باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول