اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

توسعه پایدار کردستان نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان توسعه پایدار استان را در گرو تعامل بیشتر سیستم بانکی با دستگاه‌های اجرایی خواند و بر این مهم تاکید کرد.

توسعه پایدار کردستان نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان در سنندج گفت: جذب سرمایه‌گذاران در راستای تحقق اشتغال پایدار نیاز مبرم استان است و در این راستا نیازمند حمایت بیشتر سیستم بانکی هستیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، افزود: تاکیدات معظم‌له در این زمینه بار سنگینی بر دوش مسئولان نظام گذاشته چراکه رهبری فرزانه انقلاب به درستی نیاز کنونی کشور را قطع وابستگی به کشورهای خارجی در راستای حفظ عزت و سربلندی نظام و ملت ایران در سطح بین‌الملل تشخیص داده‌اند.

وی افزود: هرچند تعامل مدیران بانکی استان برای جذب سرمایه‌گذاران و تحقق اشتغال پایدار تاکنون مطلوب بوده است اما در این راستا نیازمند حمایت بیشتر سیستم بانکی هستیم.

شهبازی همچنین احساس مسئولیت بیشتر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان در قبال مردم را بسیار ضروری دانست و گفت: نظام و انقلاب ایران متعلق به محرومان و مستضعفان جامعه است چراکه خدمت‌رسانی به این قشر ضمن جلب رضایت پروردگار بر برکات نظام نیز می‌افزاید.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی محدودیت‌ها در حوزه منابع و مصارف بانکی، اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد نسبت به بازپرداخت بموقع تسهیلات دریافتی به بانک‌های استان سهل‌انگاری می‌کنند که این امر منجر به وقوع بسیاری مشکلات و در نهایت کم شدن توان بانک در حمایت از سرمایه‌گذاری در استان شده است.

وی با بیان اینکه راهکارهایی برای برخورد جدی با این افراد و حمایت از سیستم بانکی در راستای بازستانی معوقات باید اندیشیده شود، افزود: توسعه پایدار استان وابستگی کامل به همکاری و تعامل مدیران اجرایی، سیستم بانکی و مردم دارد.

شهبازی در پایان با توصیه به مدیران استان برای حرکت در مسیر عملگرایی و پرهیز از شعارزدگی، به برخی فشارهای ناصواب به سیستم بانکی کشور نیز اذعان کرد و گفت: در شرایط کنونی حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور از سوی مدیران بانکی نیازمند خطرپذیری است که مدیریت ارشد استان بنا دارد با حمایت از سیستم بانکی میزان خطرپذیری در طرح‌های سرمایه‌گذاری استان را به حداقل برساند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول