اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستان مقدسه حرم خواهر امام رضا(ع) رشت:

وعده‌ مسئولان گیلان در توسعه حرم حضرت طاهره(س) عملی نشد

خبرگزاری فارس: مدیر آستان مقدسه حرم خواهر امام رضا (ع) رشت گفت: تاکنون پنج صورت‌جلسه درباره طرح توسعه حرم خواهر امام رضا (ع) و بازسازی بافت فرسوده اطراف آن تنظیم شده اما وعده‌های مسئولان گیلان عملی نشده است.

وعده‌ مسئولان گیلان در توسعه حرم حضرت طاهره(س) عملی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید فخرالدین جوادپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها با اشاره به عدم اجرای مصوبات هیئت وزیران درباره طرح توسعه و بازسازی حرم بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) اظهار کرد: بازسازی بافت‌های فرسوده شهری پیرامون بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت جزو مصوبات هیئت وزیران است که وزارت مسکن و شهرسازی و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف هستند با همکاری استانداری و شهرداری با رعایت قوانین نسبت به اجرای این مصوبه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هر یک از دستگاه موظف هستند یک تا دو میلیارد تومان برای بافت فرسوده حرم خواهر امام هزینه کنند، افزود: از زمان فریدونی شهردار وقت رشت اعلام شده بود که در حال مطالعه هستند و ظاهرٱ هنوز این مطالعه پایان نیافته است.

این مسئول، ابراز کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران سه دستگاه مذکور موظف به اجرای آن هستند اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته و حتی نمایندگان مجلس نیز عملٱ هیچ کاری در توسعه حرم خواهر امام رضا (ع) رشت انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه حرم تصریح کرد: در شب‌های عزاداری به ویژه ماه‌های محرم، صفر و رمضان به دلیل استقبال زیاد زائران شدیدٱ با کمبود فضا مواجه هستیم و هیچ مدیری در فکر بازسازی بافت‌های فرسوده و توسعه حرم نیست.

جوادپور شبستان حرم خواهر امام رضا(ع) را دارای بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دانست و خاطرنشان کرد: هزینه این شبستان از محل نذورات مردم تامین می‌شود که مقدار آن پاسخگوی حرم نیست و نیاز به کمک مسئولان دارد.

وی کمک خیران را در اجرای پروژه طرح توسعه حرم بسیار تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: یکی از افراد خیر خرید 16 باب درب شبستان را با قیمت 40 میلیون تومان تقبل کرده است و اگر مدیران و نمایندگان استان همت کنند می‌توانیم طرح توسعه را به سرانجام برسانیم.

مدیر آستان مقدسه حرم خواهر امام رضا (ع) رشت با بیان اینکه از سه سال گذشته تاکنون پنج بار صورت‌جلسه درباره مصوبه هیئت وزیران در زمینه بافت فرسوده حرم تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: هیچ کاری در این‌باره صورت نگرفته و وعده‌های مسئولان عملی نشده است.

وی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان را تنها دستگاهی نامید که به شبستان حرم توجه دارد.

به گزارش فارس، امام رضا (ع) دارای چهار خواهر به نام‌های فاطمه مشهور به «فواطم اربعه» است که فاطمه معصومه (س) در قم، فاطمه وسطی در اصفهان، فاطمه صغری معروف به «بی‌بی‌هیبت» در بخش جنوبی بادکوبه آذربایجان و فاطمه اخری ملقب به طاهره در رشت مدفون هستند.

مقبره این بانوی گرامی در محله قدیمی رشت با نام ساغری‌سازان قرار دارد که امروزه در رشت به دلیل شهرت و عظمت آن پناهگاه زائران سراسر کشور به ویژه مردم گیلان و رشت است.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول