اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان تاکید کرد

لزوم نوآوری در توسعه روستاها

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه دهیاران نباید مدیریت تک بعدی داشته باشند، گفت: باید به لزوم و اهمیت ایجاد نوآوری در توسعه روستاها بیش از پیش توجه کنیم.‌

لزوم نوآوری در توسعه روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در مراسمی که با عنوان بزرگداشت سالروز تاسیس دهیاری‌ها با حضور نمایندگان دهیاران روستاهای هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: امروز یکی از اموری که بر عهده تمام متولیان در نظام بوده، نشان دادن کارآمدی نظام سیاسی مبتنی بر دین است.

وی با بیان اینکه در فضای کنونی بین‌الملل دو جریان حق و باطل با هم روبرو هستند، افزود: در یک طرف نظام فکری با پرچمداری ایران اسلامی، متکی بر اندیشه‌های اسلامی و الهی قرار دارد و در طرفی دیگر نظام سلطه‌‌ای قرار دارد که اساس و هدفش تامین نیازهای مادی است و بر این اساس حرکت می‌کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این جدال، نبرد اندیشه‌هاست، افزود: آنچه در این صحنه بزرگ خودنمایی می‌کند، وجود توده‌های میلیونی بشریت است که به این نتیجه رسیده‌اند که توسل و توکل به اندیشه‌های الهی، راه سعادت آن‌ها را تامین می‌کند که در این میان باید به وقوع و بروز انقلاب‌های اخیر اشاره کرد.

عزیزی در ادامه سخنان خود خطاب به دهیاران حاضر در این نشست گفت: همراهی و بهر‌ه‌گیری از قوانین و تلاش برای کارآمدی قوانین و برنامه‌های نظام در کنار تلاش برای ایجاد و ارتقای حس مسئولیت‌پذیری در جامعه روستایی از جمله وظایف و اهداف دهیاری‌هاست که باید بیش از پیش به آن‌ها توجه شود.

وی ادامه داد: نوآوری، خلاقیت و تکیه بر داشته‌های بومی و موجود روستاها می‌تواند در کنار کمک‌های دولتی و سیستماتیک سبب رفع مشکلات و توسعه بهینه و مناسب روستاهای استان شود.

استاندار هرمزگان در ادامه سخنان خود به ذکر مثالی در این باره پرداخت و گفت: امروزه در بسیاری از کشورها و به ویژه در روستاها به عنوان نمونه از مصالح و سنگ‌های موجود در حوالی روستاها برای کفپوش‌ سطح معابر و پیاده‌رو‌ها استفاده می‌شود.

عزیزی اضافه کرد: اینکه دهیاران و مردم روستاها دوست دارند، خیابان‌ها و کوچه‌های روستاها آسفالت شود امری قابل احترام، انتظار و توقعی به جاست، اما دهیاران می‌توانند با نوآوری زمینه زیباسازی هر چه بیشتر معابر روستایی را با تکیه بر مصالح موجود و معماری سنتی روستایی فراهم آورند.

استاندار هرمزگان افزود: این امر علاوه بر حفظ ظاهر روستایی و ایجاد رفاه در روستاها، می‌تواند سبب حفظ فرهنگ و اصالت معماری و یا حتی درآمدزایی از طریق جلب و جذب گردشگر شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت و سازندگی صرفا در گرو یکسری اقدامات صرف مهندسی و آکادمیک نیست، اظهار داشت: امروز حتی در برخی از شهرها و روستاهای کشور نیز مشاهده می‌شود که مدیران به سمت ایجاد و بازسازی ظرفیت‌هایی همانند بوستان‌ها و باغ‌ها به شکل سنتی در حرکتند.

عزیزی افزود: دهیاران تنها متولی امور عمرانی روستاها نیستند بلکه این مدیران باید خود در تمامی امور از جمله بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سایر مسایل روستای خود ورود کنند.

وی در پایان گفت: اگر بتوانیم روستاهای توسعه یافته‌ای را داشته باشیم باید گفت که علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، زمینه فراهم‌سازی بازگشت مهاجران را نیز فراهم آورده‌ایم.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول