اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد‌ کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

طرح توسعه کشت پسته در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی جهاد ‌کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغار اجرای طرح توسعه باغات کشت پسته در این استان خبر داد.

طرح توسعه کشت پسته در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: استان‌های زاگرس‌نشین مناطق مستعدی برای توسعه باغات پسته هستند که چهارمحال و بختیاری نیز یکی از این استان‌هاست.

وی با بیان اینکه طرح کاشت پسته به استان‌های زاگرس‌نشین واگذار شده است، افزود: 13 استان زاگرس‌نشین کشور آمادگی کشت پسته را دارند که البته زیرساخت‌ها و امکانات خاصی را می‎طلبد.

منصوری ادامه داد: استان‌های کرمان، ایلام، کردستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان‌شرقی، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، کرمانشاه، لرستان، اردبیل و چهارمحال و بختیاری آمادگی اجرای طرح کاشت پسته را دارند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برهمین اساس چهارمحال و بختیاری در همین راستا طرح خود را آغاز کرده و امید می‌رود باغات پسته از توسعه و باروری خوبی برخوردار شوند.

منصوری با بیان اینکه شهرستان لردگان در استان می‌تواند منطقه مناسبی برای کشت پسته باشد، خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح توسعه محصول پسته در استان، شهرستان لردگان با 10 هزار هکتار زمینه به صورت منطقه پایلوت انتخاب شده است.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول