اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

50 درصد پرونده‌های توسعه کشاورزی از بانک‌ها برگشت خورده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه توسعه کشاورزی استان اردبیل بیش از 50 درصد طرح‌ها و مصوبات این کارگروه که به بانک کشاورزی ارجاع داده شده بود، برگشت خورده است.

50 درصد پرونده‌های توسعه کشاورزی از بانک‌ها برگشت خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل، اظهار داشت: طرح‌های اشتغالزایی در بخش کشاورزی باید درست و دقیق ارزیابی شود چرا که قرار نیست ما برای یک مجموعه کشت گلخانه‌ای یا تولید صیفی و سبزیجات 120 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم که در این زمینه باید کمیته نظارت بررسی‌ها و نظارت‌های خود را در مراحل مختلف اجرای طرح‌ها داشته باشد.

وی با یادآوری این‌که نباید تسهیلات پرداخت شده مختص گروه شغلی خاص نظیر بهسازی و نوسازی واحدهای دامی یا پرواربندی گاو و گوساله باشد، تصریح کرد: ما باید طرح‌هایی را به مرحله بهره‌برداری برسانیم که زمینه و بستر اشتغال مولد فراهم شده و بانک عامل نیز بتواند برای آنها تسهیلات پرداخت کند.

صابری خاطرنشان کرد: از 102 طرح مصوب امسال که بانک‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات آن کردند حدود 71 مورد پرواربندی گاو و گوساله بوده که اگر این مجموعه‌ها سودده و پرفایده نباشند، نگرانی از بابت برگشت سرمایه‌گذاری انجام شده وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: قرار است به طور میانگین برای هر متقاضی بخش کشت و زرع، باغات، دامداری سبک و سنگین، پرورش ماهی، بوقلمون، زنبور عسل و ده‌ها حوزه دیگر 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود که این کار باید با اولویت اجرایی شود.

وی فعالیت 50 شرکت خدمات فنی، مهندسی را یادآور شد و بیان کرد: ما آمادگی داریم بخشی از فعالیت‌های نظارتی و اجرایی خود را در بخش توسعه کشاورزی به فعالان بخش خصوصی در قالب سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار کنیم تا با احیای مراکز ترویج کشاورزی در روستاها این بخش رونق روزافزون پیدا کند.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل ادامه داد: به یقین چنین نظارت‌هایی خارج از تشکیلات و مجموعه‌های دولتی واقع‌بینانه و حقیقی می‌باشد و ما قادر می‌باشیم بخشی از نارسایی‌ها و معایب را در این حوزه برطرف کنیم.

صابری فعالیت جوان جویای نام شهرستان گرمی در توسعه باغات و بهره‌مندی درست از واحدهای راکد مرغداری را یادآور شد و گفت: این جوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی از بسیاری مجموعه‌های اداری و دولتی ما جلو زده است و در کمتر از چند ماه توانسته است در اغلب مرغداری‌های تعطیل شده گرمی اشتغال مولد ایجاد کرده و در اراضی شیب‌دار نیز کاشت درخت مثمر را داشته باشد.

وی افزود: این فعال بخش کشاورزی 152 هکتار زمین را که به نظر می‌رسید احیای آن مشکل باشد به صورت فردی و تعاونی احیا کرده و برای هر نفر نیز 30 میلیون تومان تسهیلات گرفته است.

صابری تصریح کرد: کار دیگری که این سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام داده کشت درختان هلو و آبیاری آنها با استفاده از استخر ذخیره آب ثقلی بوده که از سرشاخه‌های آب‌های مرزی بهترین بهره‌برداری را انجام داده تا تولید خود را افزایش دهد.

به گزارش فارس، در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز خاطرنشان کرد: در هفته گذشته 122 طرح به شکل حقیقی و تعاونی با اشتغالزایی 142 نفر و رقم تسهیلاتی چهار میلیارد و 36 میلیون تومان شامل پرواربندی، توسعه باغات، زنبورداری، بهسازی و نوسازی اماکن، مکانیزاسیون بخش کشاورزی و... در کارگروه‌های شهرستانی مصوب و به استان ابلاغ شده است.

عادل عبدایمانی اضافه کرد: ما در هفت مرحله 632 طرح اشتغالزایی را با 774 نفر متقاضی و رقم تسهیلاتی 20 میلیارد تومان به بانک عامل ارسال کردیم که حدود 175 مورد آن برگشت خورده است.

وی در ادامه سخنان خود از مدیریت بانک کشاورزی خواست تا با بررسی هر چه سریع‌تر طرح‌ها و پروژه‌ها نسبت به پاسخگویی استعلامات و همچنین تشکیل پرونده اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول