اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد

حذف رشته‌های اشباع شده و فاقد بازار کار

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ما در تلاش هستیم در کنار دایر کردن رشته‌های کاربردی در دانشگاه محقق اردبیلی رشته‌های اشباع شده و فاقد فضای کسب و کار را حذف کرده و یا به حداقل برسانیم.

حذف رشته‌های اشباع شده و فاقد بازار کار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در همایش رؤسای دانشگاه‌های استان اردبیل اظهار داشت: در توسعه متوازن رشته‌های دانشگاهی ما به رشته‌های کاربردی و دارای استعداد و توانمندی در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی اهتمام داریم و در تلاش هستیم با گسترش کمی و کیفی رشته‌ها و تحصیلات دانشگاهی از برخی رویه‌های غلط جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: در افق 1404 کشورمان جهان شهری تعریف شده است که مبتنی بر علم، فرهنگ و بنیان‌های غنی و همراه با حفظ هویت اصیل ایرانی، اسلامی تعریف شده که می‌تواند روز به روز بنای آن نیز مستحکم‌تر شود.

گنجی دانشگاه محقق اردبیلی را یکی از دانشگاه‌های فرهنگی کشور توصیف کرد و افزود: لقب دانشگاه مکتبی به فرهنگ عاشورایی لقبی برای این دانشگاه است چرا که دانشگاهی با نام مقدس اردبیلی نامیده شده انتظار فراتر از کارهای روزمره است.

این مسئول برگزاری جلسات کرسی‌های آزاداندیشی، حلقه‌های صالحین، معرفت‌افزایی، گفتمان‌های دینی و مهدویت و اهتمام به اصل امر به معروف و نهی از منکر را در فضای دانشگاهی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکترا، ارتباط با صنعت و نگاه کاربردی به تحقیقات از برنامه‌های اولویت‌دار است.

وی از نهایی شدن آمایش آموزش عالی استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: طرح آمایش آموزش عالی با هدف ایجاد رشته‌هایی که بازار کار مناسب دارند، اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در این طرح کمیته آمایش استانی با شناسایی ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه رشته‌های تحصیلی را مشخص و با سرمایه‌گذاری متناسب با بازار کار تصمیم‌گیری می‌شود.

گنجی بیان کرد: در این سیاست و اولویت فضاهای آموزشی به صورت کمی و کیفی توسعه یافته و رشته‌ها نیز مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

وی از راه‌اندازی پارک علم و فناوری و آزمایشگاه‌های پژوهشگران خبر داد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مرجع و مادر تمام دانشگاه‌های استان اردبیل در این زمینه باید سرآمد بوده تا بتوانیم مشکلات و معایب احتمالی را برطرف کنیم.

در این گردهمایی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز یکپارچه‌سازی رشته‌های تحصیلی دانشگاهی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما با این یکپارچه‌سازی می‌توانیم از ظرفیت و توان مراکز عالی استان در تقویت رشته‌های کارآمد استفاده کنیم.

مصطفی افضلی‌فرد تصریح کرد: دانشگاه‌های ما باید به جای خروجی دانشجویان با مهارت و توانمندی محدود دانشجویانی را تربیت کنند که خود مبتکر و اشتغال‌آفرین باشند.

وی ضرورت دایر کردن رشته‌های گردشگری در سرعین را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: ما نمایندگان استان در قالب مجمع در خدمت متولیان حوزه آموزش و دانشگاه‌ها هستیم تا بتوانیم معایب و مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: ما در کمیسیون و کمیته‌های فرهنگی و آموزشی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها براساس مطالبه مقام معظم رهبری تاکید داریم و معتقدیم که فضای دانشگاه‌های ما باید فضای مهذب باشد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول