اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان:

85 درصد کارآموزان کرمانی وارد بازار کار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: سالانه در سطح استان کرمان 80 هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت میکنند که 85 درصد آنها وارد بازار کار میشوند.

85 درصد کارآموزان کرمانی وارد بازار کار می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش و اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بحث اشتغال اظهار داشت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان در اشتغالزایی افراد جویای کار موثر است.
وی افزود: بیشتر مهارت آموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی وارد بازار کار می‌شوند.
ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: این اداره ‌کل در شهرستان‌های تازه تاسیس در صورت فراهم شدن بستر مناسب از سوی مسئولان شهرستان‌ها، آماده راه‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.
وی بیان داشت: در صورتی که فرمانداری‌ها آمادگی برای تامین فضای آموزشی ندارند، می‌توانند متقاضیان آموزش را به ما معرفی کنند تا ما آنها را در مراکز دارای خوابگاه آموزش دهیم.
وی بیان داشت: این آمادگی را داریم تا در شهرستان‌های تازه تاسیس از امکانات سیار برای آموزش مهارت‌آموزان نیز استفاده کنیم.
ابراهیمی‌نژاد با بیان اینکه تعداد رشته‌های مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان 250 رشته است، اذعان کرد: سالانه در سطح استان 80 هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند و 85 درصد آنها وارد بازار کار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در تعدادی از رشته‌های بلند مدت 50 درصد از ظرفیت کارگاه‌ها خالی است، عنوان کرد: در رشته‌های بلند مدت مهارت‌آموزان به صورت صد درصد وارد بازار کار می‌شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در مورد آموزش اتباع بیگانه توسط اداره ‌کل فنی و حرفه‌ای استان افزود: این آموزش‌ها در پی تفاهمنامه سازمان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هزینه این آموزش‌ها را به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پرداخت می‌کند.
ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: آموزش به اتباع بیگانه در 9 استان کشور انجام می‌شود که در استان کرمان نیز در رشته‌های خیاطی، حسابداری، قالیبافی، جوشکاری و تعمیر لوازم خانگی به متقاضیان اتباع بیگانه‌ای که کارت اقامت داشته باشند، آموزش داده می‌شود تا آنها بتوانند با حرفه‌آموزی وارد بازار کار کشور خودشان شوند.
وی خاطرنشان کرد: قلعه‌گنج، فهرج، ریگان، نرماشیر، رودبار جنوب، انار، رابر و ارزوئیه و همچنین بخش‌های گلبافت و شهداد در صورت اعلام آمادگی بخشداران از جمله مناطق و شهرستان‌های هستند و این اداره کل آمادگی راه‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در آنها را دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به ایجاد 75 هزار شغل طی سال ‌جاری در استان بیان کرد: آمادگی ایجاد اشتغال بیش از این میزان نیز در سطح استان وجود دارد.
وی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی دارد تا در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با بسیاری از دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های متقاضی تفاهمنامه امضا کند و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به کارکنان آنها ارائه دهد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول