اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس:

54 درصد کارجو در استان فارس جذب بازار کار شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفی استان فارس گفت: در راستای تحقق طرح «ردپای اشتغال»، 54 درصد از کارجویان که در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را کسب کرده‌اند، جذب به کار شدند.

54 درصد کارجو در استان فارس جذب بازار کار شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مرتضی مبرایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس رویکرد جدید سازمان فنی و حرفه‌ای هشت برنامه راهبردی با 25 سیاست و 180 برنامه برای برنامه پنج‌ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی تدوین و ابلاغ شده است.
مبرایی خاطرنشان کرد: راهبردهای اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای شامل حضور در عرصه‌های بین‌المللی و تحقق نظام مهارت آموزشی، عدالت اجتماعی و آموزش مهارتی به زنان، استانداردسازی و اصلاح بهبود مهارت با استفاده از فناوری نوین، توانمندسازی نیروی انسانی، ارتقای بهره‌وری و بهبود منابع مالی است.
وی از راه‌اندازی 65 مرکز علمی و کاربردی خبر داد و گفت: سهم استان فارس دو مرکز در شیراز و لامرد در چهار رشته حرفه ابزار دقیق و ماشین ابراز، جوشکاری و گیاهان تزئینی بوده است.
مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس از تقاضای حرفه جدید در رشته‌های صنایع چوب، برق و الکترونیک خبر داد و افزود: با تمهیدات صورت گرفته رشته‌های بیشتری در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دائر می‌شود.
مبرایی تصریح کرد: بازدید همگانی دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران و اصناف از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، بهره‌برداری از مرکز آموزش فنی حرفه‌ای خنج، نی‌ریز و سالن آزمون در شیراز با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 850 میلیون تومان و برگزاری هشت آزمون از دیگر فعالیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس بوده است.
وی اضافه کرد: تاکنون 4 هزار و 790 نفر برای صدور مجوز مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند که 240 نفر به عنوان پشتیبان و 90 درصد آنان در مورد رشته خیاطی بوده‌اند.
مبرایی ابراز داشت: در شش ماهه نخست امسال 94 هزار و 620 نفر در آزمون فنی و حرفه‌ای در سال جاری شرکت کردند که از این تعداد61 هزار و هشت نفر پذیرفته شده‌اند.
مدیر کل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فارس خاطرنشان کرد: در مراکز دولتی 17 هزار و 884 نفر معادل 4 میلیون و 551 هزار و 788 نفرساعت و مرکز خصوصی 55 هزار و 463 نفر معادل 12 میلیون و 645 هزار نفرساعت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.
انتهای پیا‌م/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول