اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان اعلام کرد:

جذب 85 درصدی آموزش دیده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در بازار کار

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: 85 درصد آموزش دیده‌های دوره‌های فنی و حرفه‌ای در استان کرمان جذب بازار کار می‌شوند.

جذب 85 درصدی آموزش دیده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در بازار کار
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: با وجود نیازهای‌ شدید جامعه به آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای‌‌‌‌ که به طور مستقیم منجر به اشتغال می‌شود، اما تبلیغات چندانی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: بسیاری از مردم حتی تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی از نحوه این آموزش‌ها، درجات و گواهینامه‌ها اطلاع چندانی ندارند.
ابراهیمی‌نژاد عنوان کرد: ما از طریق رسانه‌ و جراید اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، زیرا این آگاهی را حق جامعه می‌دانستیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال جاری با عنوان جهاد اقتصادی نامگذاری شده در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برنامه‌های تدارک دیده شده که این آموزش‌ها منجر به مهارت می‌شود و مستقیما به اشتغال می‌انجامد.
ابرهیمی‌نژاد گفت: فنی و حرفه‌ای یکی از ابزارهای خوب اشتغال و ابزارهای مولد است و نه تنها فرد کار به دست می‌آورد، بلکه تولید و به جامعه ارائه خدمت می‌کند و این سه در شاخص ملی کشور سهم دارند.
وی خاطرنشان کرد: 28 آبان ماه تا 3 آذر ماه هفته بازدید مردمی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است و با عنوان "هر ایرانی یک مهارت" نام‌گذاری شده است.
ابرهیمی‌نژاد گفت: اگر این شعار تحقق یابد، مشکلات و نیازهای اجتماعی با این آموزش‌ها و مهارت‌ها برطرف می‌شود.
وی بیان کرد: به این منظور در استان کرمان نیز این هفته برگزار می‌شود و در تمام مراکز فنی و حرفه‌ای برای بازدید کنندگان باز است.
ابراهیمی‌نژاد بیان داشت: در این هفته با همکاری مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش، بازدیدهای دانشجوی و دانش‌آموزی از مراکز فنی و حرفه‌ای سراسر استان صورت می‌گیرد و در صورت تمایل در یکی از این رشته آموزش لازم را ببینند.
وی افزود: مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در پایان دوره‌های آموزشی از دانش‌آموختگان آزمون به عمل می‌آورند و مدرک بین‌المللی به  آنها اعطا می‌کنند که در داخل و خارج کشور مورد تأیید است.
ابراهیمی‌نژاد بیان کرد: جامعه هرچه بیشتر از افراد آموزش دیده استقبال کند، مشکلات اجتماعی که ناشی از بیکاری است، کمتر و بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها به صورت خودکار برطرف می‌شود.
وی گفت: 21 آموزشگاه دولتی و 600 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان کرمان مشغول خدمت‌رسانی به هنرجویان هستند.  
ابراهیمی‌نژاد افزود: 210 رشته در استان کرمان داریم که آموزش آن‌ها از 10 ساعت شروع می‌شود و تا 18 ماه که دوره تکمیلی است، آموزش‌ها بر حسب نیازها در شهرهای مختلف متفاوت است.
وی اظهار داشت: 85 درصد کسانی که دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند، وارد بازار کار شده‌اند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان عنوان کرد: رشته‌های مانند برق اتومبیل‌، برق ساختمان، لوله‌کشی آب‌، لوله‌کشی گاز، اتومکانیک و جوشکاری در داخل و خارج از کشور بازار کار خوبی دارند.  
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول