اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان:

آموزش‌های مهارتی بسترساز ورود به بازار کار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، گفت: توسعه و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستر ورود افراد جامعه را به بازار کار و اشتغال فراهم می‌کند.

آموزش‌های مهارتی بسترساز ورود به بازار کار است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی پنجشنبه‌شب در گردهمایی دو روزه مدیران ستادی و شهرستانی سازمان فنی و حرفه‌ای کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهارداشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان ابزار کلیدی و زیرساختی یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار است.
به گفته وی، این آموزش‌ها با افزایش مهارت و دانش افراد، توانایی استفاده علمی و کاربردی از دانش نوین را در آنان ایجاد می‌کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: نیروی انسانی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه جوامع کشورهای در حال توسعه و پیشرفت نقش بسیار حیاتی و مهمی را ایفا می‌کنند.
احمدی خاطرنشان کرد: آموزش و تربیت نیروهای انسانی توانمند، ماهر، متخصص و آشنا به علوم و فن‌آوری‌های  روز امری اجتناب ناپذیر است و ضرورت دارد برای این مهم سرمایه‌گذاری شود.
به گفته وی، آموزش‌های مهارتی، بستر ورود به بازار کار برای جوانان را مهیا می‌سازد و موجب تربیت نیروی انسانی، توانمند، ماهر و متخصص می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان خلاقیت و نوآوری در ارائه این آموزش‌ها بسیار ضروری دانست و  ادامه داد: این مهم موجب تشویق و ترغیب افراد جامعه به ویژه جوانان به فراگیری این آموزش‌ها می‌شود.
احمدی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را باید به عنوان زمینه شکل‌گیری فرهنگ کار محور تلقی کرد.
وی به سازمان جامع ملی مهارت و فناوری و اهداف آن اشاره کرد و افزود: این سازمان در راستای ارتقا، پویایی و سطح کیفی آموزش‌ها با هدف ترویج فرهنگ مهارت، ارتقاء منزلت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشکیل و فعالیت می‌کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در پایان هدف از برگزاری این گردهمایی دو روزه را تبیین راهبردها و سیاست‌ها در رابطه با سازمان با فرایند آموزش‌های غیررسمی عنوان کرد و گفت: ایجاد مهارت، ارتقا مهارت و صلاحیت حرفه‌ای برنامه‌های ابلاغی مرکز است که باید با تعامل و همکاری همه خادمان این عرصه تحقق یابد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول