اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

چالش‌ اصلی بازار کار تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان بیکار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: چالش‌های اصلی بازار کار تعداد زیاد تحصیلکرده‌های بیکار و مشکلات فرهنگی و وجدان کاری است.

چالش‌ اصلی بازار کار تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان بیکار است
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی‌اکبر لبافی ظهر امروز در بیست و دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری گناباد برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه باید نرخ بیکاری استان از 8.9 درصد به هفت درصد برسد.
وی افزود: برای رسیدن به این مهم ضمن حفظ فرصت‌های شغلی موجود سالانه بایستی 80 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.
لبافی تصریح کرد: چالش‌های اصلی بازار کار تعداد زیاد تحصیل کرده‌های بیکار و مشکلات فرهنگی و وجدان ‌کاری است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با فروش زمین اداره تعاون سابق که در شهرک صنعتی گناباد واقع شده، موافقت کرد و درآمد حاصل از فروش آن را برای تکمیل ساختمان‌های اداری در حال احداث اختصاص می‌یابد.
وی بیان کرد: در صورت استقبال نکردن از طرح‌های مشاغل خانگی به عنوان پشتیبان، اعتبارات مربوط به مشاغل خانگی به طر‌ح‌های مستقل و واجد شرایط دیگر اختصاص پیدا می‌کند.
فرماندار گناباد نیز در این جلسه گفت: در صورت جذب نشدن اعتبارات مشاغل خانگی و کسب کار خرد توسط هر دستگاه اجرایی اعتبار آن دستگاه با تصویب کارگروه اشتغال شهرستان به دستگاه‌های دیگر اختصاص می‌یابد.
محمد صفایی افزود: با توجه به استقلال دانشگاه علوم پزشکی شهرستان و موافقت دانشگاه با صدور مجوز بهداشتی همه مشاغل خانگی به غیر از رشته‌های مواد غذایی دبیرخانه کارگروه موظف می‌شود نسبت به صدور مجوز مشاغل خانگی برای همه رشته‌های ثبت‌نام شده و دارای مجوز بهداشتی از جمله رشته‌های جهاد کشاورزی اقدام و برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شوند. 
در این جسله با توجه به سفر آینده دوره‌ای ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی طرح‌های پیشنهادی و نیمه‌تمام را با مشخصات کامل در اسرع وقت تهیه و به دبیرخانه کارگروه شهرستان ارسال کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول